یکشنبه 09 دی 1403  | English
04

اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری

اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری

 

این روزها مراکز مختلف کانون زبان ایران، ایام شلوغ و پر جنب و جوشی را سپری می‌کند. همین مسئله ما را بر آن داشت تا به چند مرکز کانون برویم و از حال و هوای ثبت نام در آن‌ها گزارشی تهیه کنیم.
مرکز وصال اولین مرکزی بود که به آن جا رفتیم. صف زبان آموزان برای ثبت نام تا پله‌های پایین مرکز هم کشیده شده بود، فرصت را غنیمت شمردیم و با چند نفری از مراجعه کنندگان به گفتگو پرداختیم:
نرگس منفرد کیا،19 ساله، دانشجوی علوم تربیتی، ترم اولی بود که در کانون ثبت نام می‌کرد و از طریق برادرش که زبان آموز بخش عربی بود با کانون آشنا شده بود. خانم منفرد کیا، شلوغ بودن خطوط تلفن در ایام ثبت نام را از مشکلاتی عنوان کرد که با آن روبرو بوده و معتقد بود: در این شرایط ثبت نام اینترنتی بسیار بهتر است اما این امکان برای زبان آموزان ترم اول متأسفانه وجود ندارد! علاوه بر این به نظر من بهتر است در روزهای ثبت نام خطوط تلفنی بیشتری برای ثبت نام در نظر گرفته شود، چون ما اصلاً نتوانستیم تماس تلفنی برقرار کنیم و برای ثبت نام وقت بگیریم.
مهناز تسلیمی، 30 ساله، فوق لیسانس کامپیوتر، از سال 84 عضو کانون زبان شده بود، اما بعد از سه سال به آموزشگاه زبان دیگری رفته بود و حالا دوباره به کانون برگشته بود، برای ما توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کاستی‌های کانون زبان ایران این است که کلاس‌های فشرده در این کانون برگزار نمی‌شود وهمان تعداد محدودی هم که برگزار می‌شود در صبح است که امکان شرکت در آن برای شاغلین وجود ندارد.
وی همچنین از نحوه برخورد پرسنل و مسئولین ثبت نام راضی نبود و اظهار داشت: چون مسئولین ثبت نام این روزها سرشان بسیار شلوغ است برخورد خوبی با ما ندارند و اصلاً تلفن‌ها را جواب نمی‌دهند.
در ادامه صحبت با زبان آموزان تصمیم گرفتیم با سمیه مهتدی، مسئول مرکز وصال نیز گفتگویی انجام دهیم. مهتدی درباره نحوه ثبت نام بیان کرد: زبان آموزان ما برای ثبت نام اینترنتی رمز عبور دریافت می‌کنند و بعد از آن اگر بنا به دلایلی نتوانند اینترنتی ثبت نام کنند، حضوری مراجعه می‌کنند.
وی با بیان این مطلب که این مرکز در این ترم 5 هزار ثبت نام اینترنتی و 2500 ثبت نام حضوری (البته تا ساعت حضور ما در این مرکز) داشته، خاطر نشان کرد: سعی و تلاش ما همواره این است تا به ارباب رجوع احترام بگذاریم و نیازهایشان را برطرف کنیم، اما یکسری محدودیت‌ها برای ما وجود دارد که متأسفانه زبان آموزان این مسئله را درک نمی‌کنند که اگر آن‌ها به موقع ثبت نام کنند و قوانین را بدانند و توقع بیش از حد از ما نداشته باشند ما بهتر می‌توانیم به آن‌ها خدمات ارائه دهیم.
مسئول مرکز وصال اضافه کرد: ما برای راحتی ثبت نام زبان آموزان تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم از جمله این که روزهای ثبت نام را برای هر سطح تقسیم بندی کردیم و همچنین از زبان آموزان مرکز وصال کمک گرفتیم و سیستم ثبت نام را به آن‌ها آموزش دادیم و همکارانمان را آزاد گذاشتیم تا جواب تلفن و زبان آموزان را راحت‌تر بدهند.
مرکز بهارستان دومین مرکزی بود که به آنجا رفتیم. محمد اله وردی مسئول مرکز بهارستان که از نرسیدن کتاب‌های درسی تا آن لحظه گلایه داشت، اضافه کرد اگر فرآیند ثبت نام اینترنتی بهتر صورت گیرد، ما خدمات بهتری را می‌توانیم به زبان آموزان ارائه دهیم.
اله وردی درباره نحوه ثبت نام در این مرکز توضیح داد: برای نوجوانان ثبت نام به صورت اینترنتی انجام گرفت اما ثبت نام بزرگسالان به دلیل نبود مدرس عملاً از امروز آغاز شد.
فاطمه حسینی،40 ساله، دیپلمه، ترم اولی بود که در کانون زبان مرکز بهارستان ثبت نام می‌کرد و معتبر بودن و داشتن پیشینه خوب را از جمله دلایلی ذکر کرد که باعث شده بود به کانون بیاید. وی همچنین از ساعت کلاس‌های ارائه شده ناراضی بود و معتقد بود: اگر تعداد کلاس‌ها و مدرسان بیشتر شود ما می‌توانیم کلاس‌ها و ساعت‌های بهتری را انتخاب کنیم.
وی همچنین ثبت نام اینترنتی را آسان‌تر و راحت‌تر از ثبت نام حضوری دانست و این امر را منوط به سرعت بالای سایت عنوان کرد.
سمیه مهابادی، 30 ساله، فوق دیپلم ریاضی، ترم دومی بود که در کانون ثبت نام می‌کرد، ارائه مدرک معتبر و کیفیت آموزش بالا را از دلایل ثبت نام در کانون عنوان کرد و اظهار داشت: اگر برای هر سطحی، صبح و بعد از ظهر کلاس ارائه شود بهتر است و همچنین ثبت نام اینترنتی بسیار آسان‌تر است، اما من بنا به دلایلی مجبور به ثبت نام حضوری شدم.
بعد از مرکز بهارستان به مرکز پیروزی رفتیم و دقایقی با سیده زینب میر بابابی مسئول ثبت نام این مرکز گفتگو کردیم. میربابایی با بیان این مطلب که تا به حال 554 نفر در بخش زبان انگلیسی این مرکز ثبت نام کرده‌اند، افزود: اگر مرکز بتواند برنامه ثبت نام را از قبل تهیه کند و در اختیار ما بگذارد و همچنین اگر در زمان‌های شلوغ ثبت نام یک نفر را برای پاسخگویی به ارباب رجوع به مراکز بفرستد، ما می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم. همچنین از همکارانمان در مراکز دیگر تقاضا داریم انتقالی‌ها را زودتر به ما معرفی کنند.
مرکز آموزشی سعدی به مدیریت آقای اردشی آخرین مرکزی بود که به آنجا مراجعه نمودیم. وی درباره نحوه ثبت نام برای ما توضیح داد: ثبت نام ما در این ترم به صورت حضوری انجام گرفت، چون مجوز بزرگسالان ما تنها یک هفته است که صادر شده و به همین دلیل ما ثبت نام اینترنتی نداشتیم. از آن جا که صدور مجوز برای ما دیر صورت گرفت ما فقط توانستیم به وسیله‌ای پیام کوتاه و روزنامه‌ها تبلیغات انجام دهیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: از مراکز دیگر که زبان آموزان بیشتری دارند تقاضا دارم به جای این که زبان آموزان خود را در رزرو قرار دهند به مراکز تازه تاسیسی مثل مرکز ما بفرستند.
لازم به ذکر است که مسعودی رییس کانون زبان در روزهای گذشته از مراکز مختلف کانون زبان در سطح شهر تهران بازدید نمود و با مسائل و مشکلات آن ها از نزدیک آشنا شد. 
 


 

تعداد امتیازات: (22) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (3855)
گروه خبر: اخبار مراکز
کد خبر: 137
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اندر احوالات ثبت نام اینترنتی و حضوری

RSS comment feed نظرات ارسال شده

1
# زبان آموز مرکز اراک ( 12:14 ق.ظ)
سلام.با توجه به ترافیک بالای ثبت نام اینترنتی مجبور به حضور در مرکز اراک شدم.در آنجا با ازدهام زبان آموزان روبه رو شدم که آنها نیز با مشکل مشابه مواجه بودند.با توجه به حجم بالایی از مراجعه کنندگانی که در مرکز اراک بودند برخورد خوب وشایسته ای از مسئولین مرکز اراک، خصوصا مدیریت محترم این مرکز جناب آقای حسینی دیدم که با احترام و صبر و حوصله زیادی به سوالات زبان آموزان پاسخ می دادند.بر خود لازم دانستم تا از این طریق از ایشان تشکر وقدردانی نمایم.
2
# مدرس کانون ( 10:27 ب.ظ)
همانطور که آقای اردشی اشاره کردند امیدوارم مدیران محترم مراکز با ارسال زبان آموزانی که در لیست انتظار قرار دارند به مرکز سعدی، به رونق بیشتر این مرکز کمک کنند.
3
# م مداحي ( 09:25 ق.ظ)
با سلام
بنده يك سال است كه پسرم را در مركز صادقيه پيش ثبت نام كردهتاكنون براي تعيين سطح خبري نشده است آيا همه مراكز اينهمه زمانبر است
4
# زبان آموز واحد آذربایجان غربی ( 01:17 ب.ظ)
باسلام.من درخواست بلند مدت شدن ثبت نام اینترنتی را دارم.به علت مشغله های روزانه
وقتی برای ثبت نام را ندارم.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: