یکشنبه 09 دی 1403  | English
19

یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام

یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام
سمیه مهتدی، مسئول مرکز وصال، پیرامون این موضوع برای ما توضیح داد: ترم گذشته در روزهای ثبت نام، جمعیتی که برای ثبت نام به مرکز ما آمده بود به حدی زیاد بود که ما حتی فرصت جواب دادن به تلفن ها را نداشتیم، برای همین تصمیم گرفتیم از نیروهای جدید برای ثبت نام استفاده کنیم. در ترم های قبل حتی اتفاق افتاده بود که از خانواده یا از همکارانمان در دفتر مرکزی برای ثبت نام کمک بگیریم اما برای این ترم تصمیم گرفتیم کار جدیدی انجام دهیم. ایده این قضیه از اینجا به ذهن من رسید که قبلا در دانشگاه ها و مدارس دیده بودم که از دانش آموزان و بچه های خودشان برای نظارت بر جلسه امتحانات استفاده میکردند برای همین تصمیم گرفتم با رئیس کانون زبان صحبت کنم و بعد از صحبت با ایشان و گرفتن مجوز، اطلاعیه ای روی برد برای زبان آموزان زدیم و دعوت به همکاری کردیم. بعد از چند روز 8 -7 نفر از زبان آموزان مشخصات و شماره تماس خود را به ما دادند. برای ما مهم بود که این افراد از نظر سنی و شخصیتی مناسب این کار باشند. برای آزمونی که در روز جمعه داشتیم از آنها دعوت کردیم تا برای مراقبت به جلسه امتحان بیایند و بعد از جلسه در مورد سیستم نرم افزار ثبت نام به آنها آموزش دادیم.  این افراد در روز ثبت نام از ساعت هشت و نیم به مرکز آمدند و پشت رایانه ها نشستند و کارهای ثبت نام زبان آموزان را انجام دادند. البته یکی از همکاران مرکز هم در کنار آنها بود تا بر کارشان نظارت داشته باشد و جواب ارباب رجوع و تلفن ها را بدهد.
مهتدی افزود: ما در روزهای ثبت نام 3400 زبان آموز را به صورت حضوری ثبت نام کردیم وبیشتر از 2000 نفر از زبان آموزانی که به صورت اینترنتی ثبت نام کرده بودند، دوباره برای تغییر ساعت در این روزها مراجعه حضوری داشتند. روزهای ثبت نام کلا روزهای سختی برای ما و سایر مراکز است و من فکر میکنم اگر بقیه مراکز هم این طرح را اجرا کنند، هم فشار کاری بر دوش همکاران کمتر می شود و هم کار زبان آموزانی که برای ثبت نام می آیند بهتر انجام می شود.
در ادامه این گزارش تصمیم گرفتیم با سه نفر از زبان آموزانی که در روزهای ثبت نام کمک کرده بودند صحبت کنیم.
رحیمه غلام نیا، 26 ساله، فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری که زبان آموز سطح    Basicبود، درباره چگونگی شرکتش در این اقدام توضیح داد: از آن جایی که برایم جالب بود تجربه کار در این مرکز را کسب کنم، تصمیم گرفتم در روزهای ثبت نام کمکی انجام دهم. با توجه به این که در این ترم  سایت دچار مشکل شده بود عده ای از زبان آموزانی که برای ثبت نام می آمدند، صبر و تحمل نداشتند و توقعشان زیاد بود و اصرار داشتند در همان ساعاتی که مدنظر خودشان است ثبت نام بشوند که این مسئله برای ما ممکن نبود. اما کارمندان تا جایی که می توانستند با آنها صحبت میکردند و به آنها برای طی مراحل ثبت نامشان کمک میکردند.
پریا نعمتی، 20 ساله، دانشجوی مترجمی که زبان آموز سطح High 1 بود، درباره نحوه مشارکتش در ثبت نام گفت: "از مرکز وصال از ما خواستند که در روزهای ثبت نام با آنها همکاری داشته باشیم و من هم چون وقت آزاد داشتم و از رده کودکان وارد کانون شده بودم و با کانون آشنایی کامل داشتم تصمیم گرفتم برای ثبت نام کمک کنم".
نعمتی مشکل ایجاده شده در سایت را عمده ترین مشکل روزهای ثبت نام عنوان کرد و افزود:" من فکر میکنم اگر زبان آموزانی که برای ثبت نام می آیند مقداری تحمل داشته باشند، هم کارمندان کارشان را سریعتر انجام میدهند و هم ثبت نام زبان آموزان راحت تر صورت میگیرد، من به خاطر شرکت در کلاسهای کانون زبان توانستم در دانشگاه در رشته ای که به آن علاقه داشتم پذیرفته شوم و اگر برای ترم های آینده هم کمکی برای ثبت نام از دست من بربیاید انجام میدهم.
طاهره جواهری پور، 22 ساله، دانشجوی رشته کامپیوتر که زبان آموز سطح Toeflبود، آخرین نفری بود که با او صحبت کردیم.
جواهری پور، درباره نحوه همکاری اش گفت: " من اطلاعیه را روی برد خواندم و بعد از پرس و جو درباره ساعت های ثبت نام، فهمیدم که وقتم در آن زمان ها آزاد است و با توجه به این که قبلا روزهای شلوغ ثبت نام را در کانون دیده بودم و تجربه ثبت نام های شلوغ را داشتم، تصمیم گرفتم تا کمکی در این زمینه انجام دهم".
وی همچین افزود: "من از سال سوم راهنمایی به کانون آمدم و با بیشتر کارکنان اینجا و مشکلات روزهای ثبت نام از قبیل حجم زیاد کار و توقعات زیاد زبان آموزان برای ثبت نام در زمان های مورد دلخواهشان، آشنایی دارم، اما اگر برای ترمهای آینده باز هم به کمک من نیاز باشد حتما کمک خواهم کرد".
جواهری پور یکی از نکات جالبی که در روزهای ثبت نام با آن روبرو شده بود را اینگونه عنوان کرد: "یکی از زبان آموزان برای ثبت نام به مرکز وصال آمده بود، وقتی فایلشان را برای ثبت نام باز کردم در کمال تعجب دیدم که دو سال و شش ماه است که ثبت نام میکنند ولی به کانون نمی آیند و این مسئله برایم خیلی جالب بود!"
در پایان، مسئول مرکز وصال، ضمن تشکر از تمام کسانی که در روزهای ثبت نام، کمک و همکاری کرده بودند، با تقدیم هدایایی از زحمتهای این زبان آموزان قدردانی کرد.
    
 

 

تعداد امتیازات: (17) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (2834)
گروه خبر: مصاحبه ها
کد خبر: 163
  • یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام
  • یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام
  • یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام
  • یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام
  • یاران کمکی مرکز وصال در روزهای ثبت نام

RSS comment feed نظرات ارسال شده

1
# پریسا ( 12:01 ب.ظ)
سلام، میشه در رابطه با نحوه ثبت نام، مبلغ شهریه و ... به من اطلاعات بدید؟
آدرستون همون کانون زبان در خیابون وصال هست؟
کلاس ها چند ساعته است و تا چه ساعتی کلاس دارید؟
2
# مریم خطاط ( 02:58 ب.ظ)
با سلام وخسته نباشید خدمت همکاران بسیار زحمتکش مرکز وصال .
واقعا به مدیروکارمندان مرکز وصال خدا قوت می گویم .
به نظر من اقدام بسیار جالب و تاثیرگذاری است،بدلیل اینکه آن دوستان عزیز از جنس خود زبان آموزان هستند وشلوغی مرکز رادرک می کنند وحداقل ممکن است تاحدودی مشکلات ثبت نام و شلوغی را برای دوستان دیگرشان توضیح دهند ودیگر زبان آموزان را توجیه کنند و آنها را از زحمات و خستگی همکاران آگاه سازند.
3
# news editor ( 08:57 ق.ظ)
خانم پریسا
جهت کسب اطلاعات می توانید با مرکز وصال تماس بگیرید. اطلاعات تماس نیز در منوی مراکز آموزشی وجود دارد.
4
# محمد بروایه ( 08:13 ب.ظ)
سلام.تبریک به خانم جواهری پور.mt

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: