جمعه 07 دی 1403  | English
11

جلسه کارشناسان اداره مرکزی با حضور رییس کانون زبان ایران

در ابتدای جلسه، معاون پژوهش و برنامه ريزی، از زحمات مسئولان و کارشناسان بخش‌ها بابت فعالیت‌های انجام شده در سال 1389 تشکر و قدردانی نمود. هاشمی در ادامه با اشاره به مأموريت کانون زبان يعنی آموزش زبان‌های خارجی با هدف «بهترين آموزش برای بيشترين افراد»، افزود: «بهترين آموزش ناظر به اهميت حفظ و ارتقاء کيفيت آموزشی در کانون زبان است که در هدف فوق مقدم بر بيشترين افراد (يعنی کميت) مورد تاکيد قرار گرفته است.» ايشان سپس در خصوص وجود راهبردهای مختلف برای رسيدن به هدف ياد شده مطالبی را بيان کرد و اظهار داشت از ميان راهبردهای مختلف، پژوهش و فعالیت‌های کارشناسی را می‌توان از راهبردهای مهم و اصلی در نيل به اهداف کانون و انجام مأموریت آن به شمار آورد. هاشمی با اشاره به اين که پژوهش در کانون زبان محدود به ارزيابی مواد آموزشی و ارزيابی و توليد آزمون‌ها نيست جنبه‌های مهم مرتبط با پژوهش در کانون زبان را به شرح زير تشريح کرد:
پژوهش در خصوص فرايند آموزش زبان، پژوهش در مورد روانشناسی يادگيری زبان به ويژه فرايندهای يادگيری زبان، ارتباط پژوهش و سياست گذاری آموزشی و نقش فعالیت‌های کارشناسی در تصميم گیری‌های آموزشی، ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش (به ويژه اهميت مسئوليت پذيری در قبال گروه‌های مختلف)، در نظر گرفتن جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقليمی، و مختصات بومی جهت کاربردی شدن پژوهش، اهميت در نظر گرفتن رويکردهای کلی و فلسفه آموزش به همراه دقت در روش شناسی انجام پژوهش، جنبه‌های اقتصادی انجام پژوهش و همچنين در نظر گرفتن جنبه‌های تاريخی مانند پيشينه آموزش در کشور و تاريخچه آموزش زبان در کانون زبان ايران.
معاون پژوهش و برنامه ريزی در ادامه افزود "در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف پژوهشی در بستر آموزشی کانون زبان می‌تواند باعث کيفيت بخشی آموزشی و در نهايت افزايش بهره وری آموزشی شود." ايشان در پايان به جايگاه و اهميت "شناخت" و همچنين اهميت "ايده" در انجام فعالیت‌های کارشناسی اشاره کرد.
در ادامه جلسه، دکتر بهرام باقری نکاتی را در خصوص مسائل مرتبط با بخش‌های زيرمجموعه مديريت پژوهش و توليد و همچنين فعالیت‌های کارشناسی بيان نمود. ايشان با تاکيد بر اهميت حضور موثر و فعال کارشناسان در ساعات تعريف شده، به مواردی از قبيل لزوم همکاری و هماهنگی کارشناسان با دفتر مديريت پژوهش و توليد، ارتقاء کيفيت فعالیت‌های کارشناسی و چگونگی ارزيابی فعالیت‌های کارشناسی اشاره کرد.
در بخش ديگر جلسه، کارشناسان دفتر مرکزی به طرح نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.
در پايان، مسعودی، رئیس کانون زبان، در خصوص اهميت هدف اصلی کانون زبان يعنی «بهترين آموزش، برای بيشترين افراد» توضيحاتی را بيان کردند. ايشان با تاکيد بر اهميت توسعه مراکز کانون زبان در کشور مطابق نيازها و تقاضاهای مخاطبان در مناطق مختلف، ارتقاء کيفيت آموزشی را نيز از مهم‌ترین اهداف کانون زبان دانستند. رئيس کانون زبان در ادامه تأکيد کردند که «تأثیر گذارترين افراد در سيستم آموزشی کانون زبان کارشناسان کانون هستند.» ايشان همچنين بيان کردند که «بدنه کارشناسی کانون بايد دنبال راهکارها و راه حل‌های جديد برای ارتقاء کيفيت باشد و بايد به اين نکته توجه کرد که يک مسئله فقط يک راه حل ندارد و هميشه يک راه حل، بهترين و آخرين راه حل نيست.» ايشان در ادامه به لزوم به کارگيری روش‌های آموزشی جديد و مواد آموزشی جذاب و روزآمد اشاره نمودند و از کارشناسان خواستند تا به دنبال ارائه راهکارهايي برای بالا بردن انگيزه مخاطبان در کانون زبان باشند. مسعودی، در پايان تاکيد کردند که کانون زبان می‌تواند با نگرشی جديد و نگاهی عميق و دقيق در جهت روزآمد کردن وضعيت آموزش زبان به فرهنگ سازی و الگوسازی در بحث آموزش زبان دوم در کشور بپردازد.

تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1374)
کد خبر: 2

RSS comment feed نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: