دوشنبه 17 دی 1403  | English
06

دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد

دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد

 


دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران با حضور حسن مسعودی رئیس کانون زبان ایران، مشاوران، معاونان، مدیران و مسئولان دفتر مرکزی و مسئولان مراکز آموزشی سراسر کشور در تاریخ 3 اسفندماه سال جاری برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این همایش، محمدرضا سهرابی مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران  و دبیر برگزاری این همایش ضمن خوش آمدگویی به حضار ابراز امیدواری کرد تا این گردهمایی نیز همچون نشست قبل نتایج خوبی را در برداشته باشد.
وی افزود: این گردهمایی ها از چند جنبه می تواند مورد توجه قرار گیرد؛ از یک طرف ما با یکدیگر ملاقات می کنیم و با هم صحبت می کنیم و از طرف دیگر سعی می کنیم ضمن مرور برنامه های قبل، برنامه ها و سیاست های جدید را نیز تبیین نماییم؛ در نتیجه این نوع سمینارها می تواند به نوعی آموزش ضمن خدمت نیز محسوب گردد.
سهرابی اضافه کرد: در این گردهمایی ترکیبی از اعضای شورای معاونان، مدیران و مسئولان دفتر مرکزی و مسئولان مراکز آموزشی سراسر کشور و همه کسانی که در تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرا در کانون زبان ایران دخیل هستند، حضور دارند.
در ادامه مسعودی، ضمن خوش آمدگویی و ابراز امیدواری برای تشکیل بیشتر این جلسات افزود: همه شما بالقوه و بالفعل مدیر هستید و تجربیات زیادی در این حیطه دارید، همه شما در سازمان و مرکزتان تصمیم گیرنده هستید و توسط افراد، اهداف مدیریتی تان را دنبال می کنید .
وی به برخی از وظایف و کارکردهای مدیریت از جمله، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، هماهنگی و... اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی هدف های سازمان تحقق پیدا می کند و سازماندهی با برنامه است که تعریف پیدا می کند. ایجاد انگیزه در کارکنان از وظایف دیگر مدیر است و داشتن انگیزه بالا می تواند به مدیر کمک کند تا اهداف بهتر را پی گیری نماید.
مسعودی ادامه داد: هر قدر کارکنان انگیزه بالاتری داشته باشند می توانند به مدیر در رسیدن به اهداف سازمان بیشتر کمک کنند. خیلی از افراد هستند که توانایی، سواد، تجربه و دانش کار را دارند اما نمی توانند آن را بروز دهند و عملکرد و کارکرد مناسبی داشته باشند. این وظیفه مدیر است که به ایجاد انگیزه در آن ها توجه کند. اگر فردی تا 80،70 درصد انگیزه نداشته باشد نمی تواند توانایی های خود را نشان بدهد.
رئیس کانون زبان ایران درباره اهداف سازمان گفت: اهداف یک سازمان باید در ابتدا تعیین شود. نمی شود در سازمان به جلو حرکت کنیم و بعد به دنبال تعیین هدف باشیم. در بسیاری از سازمان های پیشرفته اهداف از ابتدا وجود دارند و این مدیران نیستند که اهداف سازمان را تعیین می کنند، بلکه افراد به عنوان مدیر در جایگاهی قرار می گیرند که سازمان را به سوی اهدافش هدایت کنند و چنانچه اهداف شخصی مدیر با اهداف سازمان تطبیق داشته باشد، سازمان موفق خواهد بود.
وی افزود: نظارت و کنترل در مدیریت باید به گونه ای صورت بگیرد که مدیر بتواند نتایج حاصل از کارش را با اهدافی که از قبل داشته است به صورت مستمر تطابق دهد و هر جا انحرافی ایجاد شده است جلوی آن را بگیرد. این اختیارات باعث می شود تا بحث قدرت در مدیریت معنا پیدا کند. قدرت به این معناست که کسی بتواند با توانایی خود در فرد یا افرادی تاثیر ایجاد کند. اساسا دو نوع قدرت اداری و شخصی وجود دارد که برای یک مدیر خوب لازم است که هر دو نوع این قدرت ها را تؤامان داشته باشد.
مسعودی به تقسیم بندی مدیران بر اساس این دو نوع قدرت اشاره کرد و گفت: برخی از مدیران هر دو نوع قدرت را دارند و در نتیجه مدیرانی موفق هستند، برخی دیگر تنها قدرت اداری و برخی تنها قدرت شخصی را دارند و عده ای دیگر هیچ کدام از این دو نوع قدرت را ندارند.
در ادامه وی به یکی از مهمترین مشکلات در بحث مدیریت اشاره کرد و گفت: یک مدیر باید بداند که کارکنانش از کاری که انجام می دهند چه می خواهند و به دنبال چه هستند. یکی از مشکلات ما در بحث مدیریت از همین جا ناشی می شود که مدیر نمی داند کارکنانش از کاری که انجام می دهند چه می خواهند.
وی به تحقیقی که در این زمینه انجام شده است اشاره کرد و افزود: در اداره ای از عده ای از کارکنان پرسیده شد که در محل کار خود به دنبال چه هستند، آنها در پاسخ به این سوال به ترتیب به این موارد اشاره کردند: در مقابل کاری که انجام می دهیم از ما قدردانی شود، احساس مشارکت در کار داشته باشیم، در زمان مشکلات با ما همکاری شود. اما وقتی از مدیران همین سوال درباره کارکنان پرسیده شد آنها جواب دادند که کارکنان به ترتیب خواهان این موارد هستند: کارکنان می خواهند که درآمد کافی داشته باشند، شرایط کار برایشان مناسب باشد، امنیت شغلی داشته باشند و زود به زود ارتقاء بگیرند.
مسعودی در ادامه به انواع سبک های مدیریت اشاره کرد و گفت: در یک نوع از دسته بندی سبک های مدیریت، مدیران به سه دسته ی، مدیرانی که به زیردستانشان اعتماد زیادی دارند، مدیرانی که هیچ اعتمادی به زیردستانشان ندارند و مدیران که تا حدودی اعتماد و اطمینان به زیردستانشان دارند تقسیم می شود.
در دسته بندی دیگر، مدیران به سه دسته که شامل، مدیرانی که همه توجه شان به وظیفه، تولید، کار و شرایط سازمان است؛ مدیرانی که همه توجه شان به افراد است و مدیرانی که در آن ها توجه به کار و افراد یکسان است تقسم بندی می شوند.
وی اضافه کرد: اگر می خواهید سازمان غیر رسمی که در اداره تان تشکیل می شود در مقابل سیستم شما مقاومت نکند و به شما کمک نماید تا به اهداف سازمان نزدیک شوید باید به سمتی بروید که به مدیریت تیمی برسید یعنی هم به کار و هم به کارمند به یک میزان توجه کنید.
وی در پایان بخش اول سخنانش گفت: امروزه هیچ کاری بهتر، مفیدتر و با خیر وبرکت تر از این نیست که مردم از کار ما حتی به اندازه یک لبخند راضی باشند. امیدوارم همه با عنایت و همتی که به کار می بندیم از الطاف الهی بهره مند شویم.
در ادامه این گردهمایی، دکتر محمدرضا هاشمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان، ضمن اشاره به نظارت و ارزیابی و کنترل به عنوان یکی از کارکردهای مدیریت، نظارت را اینگونه تعریف کرد: نظارت به معنای نگریستن و مشاهده کردن است که در یک سیستم اداری و آموزشی با تدبیر و تفکر همراه است.
وی ارزشیابی را جمع آوری اطلاعات و سنجش وضعیت موجود در کانون زبان تعریف کرد و افزود: از دیرباز این کار به وسیله بازدید از کلاس صورت می گرفت اما امروزه بازدید تنها یک ابزار و تکنیک است و هدف نظارت و ارزیابی نیست، بلکه ما فراتر از این مسئله رفته ایم؛ دادن پرسشنامه، مصاحبه با مدرس و... از ابزار ها و تکنیک های دیگر این کار هستند.
هاشمی ارزیابی را قضاوت درباره وضعیت موجود براساس ارزشیابی و در نتیجه آن اقدام به تصمیم گیری تعریف کرد و افزود: در این فرآیند وضعیت موجود مورد بررسی قرار می گیرد. ما باید هست ها را با باید ها و هست ها را با نباید ها مقایسه نماییم و ببینیم که وضعیت ما در چه مرحله ای قرار دارد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان ایران گفت: نظارت به دو صورت کمی و کیفی صورت می گیرد، اما صرفا افزایش تعداد بازدیدها به این معنی نیست که کیفیت آموزش را افزایش می دهیم. شرایط آرمانی برای کانون زبان این است که هر مدرس در هر ترم حداقل یک بار مورد بازدید قرار بگیرد.
وی در پایان سخنانش، به برخی از ویژگی های نظارت و کنترل از جمله، دقیق، به موقع ، مبتنی بر هدف و برنامه، مقرون به صرفه، عینی و منعطف بودن اشاره کرد و گفت: بازدید باید در نقاط استراتژیک و با هدف اصلاحی انجام شود و منطبق با تفاوت های فردی باشد.
در ادامه این همایش، دکتر شهین واعظی، معاون آموزش و نوآوری کانون زبان ایران، ضمن اشاره به ایجاد انگیزه در کارکنان به عنوان یکی از عواملی که می تواند ضامن بقای کار و تثبیت کیفیت در یک سازمان باشد، گفت: کیفیت، هم خوانی عملکرد با معیارهای از پیش تعیین شده است که بخشی از آن با اهداف سازمانی نیز همپوشانی دارد.
وی به تعریف مسئولیت پرداخت و گفت: مسئولیت به این معناست که آن چه که به عهده ما گذارده می شود به نحو احسن انجام دهیم. به عنوان مثال بر عهده مدرس است که حل مشکلات زبان آموزان را یکی از وظایف خود بداند. بعضی اوقات برخی از مدرسان کم تجربه فکر می کنند که گزارش یک نقص، بار مسئولیت آن را از شانه آن ها برمی دارد. اما آن ها باید توجیه شوند که مسئولیت همه زبان آموزان در یک کلاس ابتدا به عهده خود مدرس است.
واعظی در پایان سخنانش اضافه کرد: یکی از مسئولیت های ما در مراکز این است که برای مدرسان تبیین کنیم که حیطه وظایف شان را مسئولانه بپذیرند و با نظارت مسئول مرکز است که این حس مسئولیت به مدرس منتقل می شود.
در ادامه، رضا لیاقی، معاون اداری – مالی کانون زبان ایران، به بحث نظارت و ارزیابی در قسمت اداری و اجرایی کانون زبان از جمله در ورود و خروج کارکنان اداری، نوع برخورد کارکنان با ارباب رجوع، توسعه مراکز کانون زبان، توسعه خدمات الکترونیک، برنامه جدید ثبت نام، اتوماسیون اداری در دفتر مرکزی، نوسازی تجهیزات مراکز، اسناد هزینه ها، بیمه و مالیات حقوق مدرسان و کارکنان، فناوری اطلاعات و ثبت نام اینترنتی، فروش محصولات آموزشی و کمک آموزشی، تشکیل کمیته نمایشگاه کتاب و... اشاره کرد.
حبیب خسروی، مشاور رئیس در هماهنگی امور استان ها، در ادامه این گردهمایی گفت: ما باید برای سال 91-92 آستین همت را بالا بزنیم و به سمت جلو حرکت کنیم. همه ما مسئولیت هایمان را پذیرفته ایم و مهم این است که ادامه کار را نیز بپذیریم و بتوانیم با بالا زدن آستین های همت مان، دلی جلو برویم که این کار بسیار سخت است.
وی در ادامه اصلی ترین عامل ریزش زبان آموز را کمبود مدرس دانست و گفت: من در رابطه با این مسئله دو نوع برخورد از مسئولان مراکز دیدم، یکی از مسئولان می گفت با توجه به این که قبول شدن در مراحل جذب مدرس کانون زبان بسیار سخت است من به دانشگاه های شهر خودم رفتم و از رئیس دانشگاه شماره تماس دانشجویان خوب را گرفتم و از آن ها دعوت به همکاری کردم تا در آزمون 5 اسفند ماه شرکت کنند و مسئول دیگری در استان همجوارش می گفت که برای این کاراز زیر نویس تلویزیونی استفاده کردم. هردو برخورد نشان از دلی بودن، دوست داشتن و علاقه به کار است.
خسروی در ادامه ضمن اشاره به بحث رسیدگی به شکایات در کانون زبان، برخی از موارد تخلف را نیز خاطر نشان کرد.
در ادامه این مراسم، محمد رضا سهرابی، مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، به برخی از مسائل مربوط به روابط عمومی کانون زبان از جمله درخواست های تبلیغات، درج اخبار در سایت کانون زبان و ... اشاره کرد و افزود: در چند ماه گذشته دو اتفاق بسیار مهم در کانون زبان رخ داد، کسب تندیس همایش بزرگان رضایتمندی مشتری و همچنین کسب تندیس ششمین کنفرانس بین المللی برند؛ که هر دو این افتخارات ما را موظف می کند که تلاش کنیم تا جایگاهی را که به دست آورده ایم از دست ندهیم و از رقیبان خود عقب نمانیم که این مهم نیاز به همکاری همه شما دارد.
در ادامه این گردهمایی مسئولان مراکز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و سوالاتی را مطرح کردند که رئیس کانون زبان و معاونان به آن ها پاسخ دادند.
رئیس کانون زبان ایران، در بخش دوم سخنانش به مواردی که در مواجهه با مشکلات باید مورد توجه قرار بگیرد اشاره کرد و گفت: در مواجهه با مشکلات باید بدانیم که هر مشکلی حتما یک راه حل دارد، برخی مشکلات بیش از یک راه حل دارند و نباید فکر کنیم حتما راه حل مشکل همان چیزی است که به ذهن ما رسیده است.
وی به برخی از دلایل ریزش زبان آموزان اشاره کرد و گفت: اگر می خواهید در کارتان موفق باشید باید حتما چیزهایی که به شما می گویند و یا می نویسند را دقیق بشنوید و دقیق بخوانید و همچنین چیزهایی که می خواهید بگویید یا بنویسید را دقیق بنویسید و دقیق بگویید.
مسعودی در پایان سخنانش، به این موضوع اشاره کرد که:در این شرایط هیچ چیز درکار و حتی دنیا من را بیشتر از این خوشحال نمی کند که بتوانیم در شهری که کانون زبان نداریم حضور پیدا کنیم و به همه آن ها که خواهان یادگیری زبان دوم هستند، آموزش بدهیم.
 

لازم به ذکر است که گزارش کامل این گردهمایی در نشریه نمای نزدیک ( شماره ی بهار91) چاپ خواهد شد.


 

 

تعداد امتیازات: (11) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (2537)
کد خبر: 335
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد
  • دومین گردهمایی مدیران و مسئولان کانون زبان ایران درسال90 برگزار شد

RSS comment feed نظرات ارسال شده

1
# مریم خطاط ( 03:24 ب.ظ)
با سلام وخسته نباشید
از ریاست محترم کانون زبان ایران جناب آقای مسعودی و معاونین ودست اندر کاران برپایی این گردهمایی و زحمات جناب آقای سهرابی و آقای سلیمانی سپاس فراوان دارم . با تشکر از زحمات دوستان روابط عمومی
2
# امینیان کرج ( 05:22 ب.ظ)
همکاران دلسوز و گرامی پیروز و پایدار باشید.خدا قوت.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: