پنجشنبه 20 دی 1403  | English
15

رویکرد رئیس جدید کانون زبان ایران:
توسعه ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه

رویکرد رئیس جدید کانون زبان ایران:</br>توسعه ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه

 

درمراسم تودیع رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید کانون زبان ایران، علیرضا جلالی، رئیس کانون زبان ایران ضمن تبریک به مناسبت تولد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: وقتی تاریخچه مدیریت های کانون زبان ایران را بررسی می کنیم درمی یابیم که یکی از رازهای موفقیت کانون زبان ایران در سال های مختلف حضور افراد وارسته و توانمند در این مجموعه بوده است و امیدوارم بتوانیم از یافته ها و ساخته های موجود حراست کنیم و آن را ارتقاء بخشیم.
 
 
جلالی ادامه داد: قصد ندارم از روز اول برنامه هایی را اعلام نمایم تا مصداق " دور از گود فن بسیار داند" شوم و یا خدای ناکرده موجب فساد ایده ها گردد، اما انشاء ا... مانند گذشته در راه توسعه، کیفیت و تنوع بخشی فعالیت ها در این مجموعه قدم بر می داریم. با توجه به این که توسعه کمی در سال های گذشته در کانون زبان بسیار خوب صورت گرفته است، خوب می دانیم که باید کیفیت و تنوع بخشی نیز سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.
جلالی خاطر نشان کرد: از خداوند متعال استمداد می جوییم و در این مسیر دست همه کسانی را که به ما یاری برسانند به گرمی می فشاریم.
رئیس کانون زبان ایران در پایان سخنانش افزود: الگوی رفتاری ما با توکل به خداوند متعال در ایام پیش رو در سه جمله خلاصه خواهد شد: توسعه ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه.


 

 

تعداد امتیازات: (21) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (5387)
کد خبر: 540
  • رویکرد رئیس جدید کانون زبان ایران:</br>توسعه ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه
  • رویکرد رئیس جدید کانون زبان ایران:</br>توسعه ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه

RSS comment feed نظرات ارسال شده

1
# مدرس ( 08:44 ب.ظ)
با تبریک به ریاست جــدید؛
امیدوارم در اولین گام شهـــریه ها افزایش پیدا کند....
2
# یکی از مدرسان ( 05:54 ب.ظ)
با تبریک به ریاست جــدید؛
من نیز چندین پیشنهاد دارم:
1.برای افزایش کیفیت کلاسها باید تعداد زبان آموزان در کلاس کاهش یابد: حداکثر کلاسها باید بیست نفر یا کمتر باشند تا فرصت کافی برای رسیدگی به همه باشد.
2.از طرفی کتابها باید طوری تدوین شوند که فشردگی مطالب درسی و سیلابس هرجلسه کاهش یابند.
3. کم کردن حداقل کلاس ها از شش به چهار یا پنج کلاس ( جهت بیمه کامل و یا حق رتبه) و بالا بردن میزان حق التدریس ها به منظور افزایش انگیزه و علاقه مدرسان.
4. قائل شدن تفاوت میان مدرسانی که با جان و دل در کلاس انرژی میگذارند و آنها که بی تفاوتند(جلسه ای که کارشناس در کلاس حاضر میشود معیار مناسبی نیست، بلکه نظر بچه ها و زبان آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد)
با تشکر
3
# E.P ( 04:44 ق.ظ)
ضمن عرض تبریک به مناسبت انتساب آقای جلالی و تشکر از زحمات آقای مسعودی، پیرو نظرات آقای جلالی خواهشمند است سقف تعداد زبان زبان آموزان در هر کلاس کاهش یابد. زیرا آموزش زبان در کلاس های بسیار شلوغ دارای کیفیت خیلی کم می باشد و عملا عنان کار از مدرسان خارج شده و فرصت گفتگو در کلاس برای تک تک زبان آموزان پیش نمی آید.
4
# خشنود ( 08:39 ق.ظ)
يكي از مواردي كه بنظر مي رسد در رابطه با پيشنهاد نقد و بررسي وضع موجود قابل توجه است ، موضوع عدم افزايش سنواتي و هماهنگ شهريه و منابع آموزشي و حقوق مدرسان و كاركنان است ، كه مشكلات زيادي را بدنبال داشته است !
5
# نيلوفر فقيهي واحد بوعلي تبريز ( 11:02 ق.ظ)
جناب اقاي جلالي انتساب شايسته جنابعالي را تبريك عرض مي نمايم . شما از دنياي بي رياي كودكان امديد و اين مايه بسي افتخار و مباهات است كه اين انتخاب از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان صورت پذيرفت.گامهاي استوارتان پايدارتر و نيت خالصتان در اين مسير مقدس مستدام باد.
6
# علاقمند ( 06:25 ب.ظ)
آيا فكر نمي كنيد جاي " نقدو بررسي عالمانه و منصفانه ادوار گذشته مديريت كانون زبان ايران " براساس شاخص هاي كيفي و كمي ، با تاكيد بر جايگاه واقعي منابع انساني علاقمند ، دلسوز و كارشناس ، روابط انساني سالم و انساني و همچنين ، كار كارشناسي و حرفه اي ، به عنوان پيش نياز ورود به چگونگي تداوم سه الگوي رفتاري - مديريتي مورد اشاره ، خالي باشد ؟حداقل سه دوره گذشته آن ؟
7
# علاقمندان ( 07:34 ب.ظ)
مدتي است بازديد كلاس مدرسان از نظر كمي و كيفي دچار وقفه شده بود و اخيرا نيز افت كرده است .دراين شرايط ، مدرسان كم تجربه و انشاء الله باانگيزه ، دچار مشكلاتي مي شوند كه شخصا قادر به حل آن نمي باشند. ضمنا ، براي مدرسان قيمي نيز ، اطلاع رساني قبلي درباره بازديد از كلاسشان ، جلسه بازديد را با هماهنگي هاي قبلي مدرس بيشتر به يك جلسه نمايشي تبديل مي كند تا يك جلسه واقعي ، كه بنظر مي رسد اصلا معيار مناسبي براي ارزيابي و ارتقاء توانايي تدريس مدرس كلاس نمي باشد . لطفا ترتيبي دهيد تا اين نقيصه مهم و اساسي برطرف گردد. انشاء الله
8
# مدرس کانون ( 10:05 ب.ظ)
جناب علاقه مندان به نظر میرسد از جمله کارشناسان بازدید می باشید.در این صورت خواهشمندم جنابعالی و همکارانتان از پیشنهاد ما مدرسین عادی برای بازدید سرزده از کلاس کارشناسان بازدید که به منظور یادگیری و کارآموزی عملی از نحوه تدریس کارشناسان محترم باشد نیز حمایت کنید.باور بفرمایید بازدید مدرسین از کلاس کارشناسان هم امری لازم است چرا که وقتی مدرسان ببینند می شود در عمل همواره کلیه کلاسها را با نهایت انرژی و دقت برگزار کرد از نظر ذهنی بسیار بیشتر پذیرای سختگیریهای کارشناسان خواهند بود. ان شاالله همان حس انگیزه زا و مثبتی که با بازدید سرزده مدرس عادی دچار آن میشود را شما هم دچار شوید و همواره کیفیت کلاسهایتان همانند مدرسین عادی در سطح اعلی و صددرصد حفظ شود تا خدای ناکرده مبادا ذره ای ظلم و کم کاری در حق زبان آموزان کانون از جانب هیچ کسی چه کارشناس و چه مدرس عادی اعمال نشود. با تشکر فراوان
9
# مدرس ( 11:50 ب.ظ)
با سلام؛ بنده کاملا با نظر همکار ارجمندمون موافق هستم:

1.برای افزایش کیفیت کلاسها باید تعداد زبان آموزان در کلاس کاهش یابد: حداکثر کلاسها باید بیست نفر یا کمتر باشند تا فرصت کافی برای رسیدگی به همه باشد.
2.از طرفی کتابها باید طوری تدوین شوند که فشردگی مطالب درسی و سیلابس هرجلسه کاهش یابند.
3. کم کردن حداقل کلاس ها از شش به چهار یا پنج کلاس ( جهت بیمه کامل و یا حق رتبه) و بالا بردن میزان حق التدریس ها به منظور افزایش انگیزه و علاقه مدرسان.
4. قائل شدن تفاوت میان مدرسانی که با جان و دل در کلاس انرژی میگذارند و آنها که بی تفاوتند(جلسه ای که کارشناس در کلاس حاضر میشود معیار مناسبی نیست، بلکه نظر بچه ها و زبان آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد)
با تشکر

واقعا نکاتی که در این پیشنهاد ها هست بسیار ظریف و کاربردی هستند لطفا در رویه مدیریتی حتما نگاهی هم به این پیشنهاد ها بکنید!

البته من یه پیشنهاد هم دارم:
* برای دانستن دقیق خواسته های مدرسین و مسئولین و یا حتی زبان آموزان براحتی می شه یک نظر سنجی اسنترنتی در مورد هر موضوعی برای هر سطحی (زبا آموز؛ مدرسین و مسئولین گذاشت)!
* ضمنا می شه برای هر مرکز آموزشی یک نظر سنجی برای انتخاب بهترین مدرس انتخاب کرد و پاداشی هم برای این موضوع در نظر گرفت!
10
# مدرس ( 02:03 ب.ظ)
با سلام
تعداد زبان اموزان با حجم كاري كه در هر جلسه بايد انجام شود متناسب نيست.بايد تعداد كمتر باشد در مقطع نوجوانان با توجه به سن زبان اموزان و نياز به رسيدگي خاص تعداد 20نفر و در بسياري موارد 23 يا24 نفر بسيار زياد است.
جلسهي بازديد كلاس به تنهايي معيار خوبي براي ارزيابي كار مدرس نيست،چرا هيچوقت نظر خواهي از زبان اموزان و والدين نمي شود.
سطح ازمون زبان اموزان در سطوح مختلف متناسب نيست به طوري كه غالب زبان اموزان با نمره ي كتبي بالا مي ايند.
نحوه بيمه كردن ها منصفانه نيست. چرا 6 كلاس را حداقل تمام وقت در نظر ميگيريد چرا 4-5 نه؟
كدام سازمان پاسخگوي ما مدرسان كانون ميباشد؟ما جزو كدام قشر هستيم كارمند يا كارگر ، چون بيمه نحقوق و عيدي ما از چه قانوني تبعيت مي كند،؟
وچراهاي ديگر ....كو پاسخگويي؟
11
# ساسانی ( 05:32 ب.ظ)
با سلام و عرض خسته نباشید
از زحمات جناب آقای مسعودی تشکر و قدر دانی نموده و حضور پر برکت جناب آقای جلالی در مسئولیت جدید را گرامی داشته توفیق روز افزون در کانون زبان را آرزومندیم .
ساسانی - زنجان
12
# مدرس ( 10:49 ب.ظ)
با عرض سلام و تبریک به مناسبت انتساب مدیریت جدید کانون زبان ایران بنده هم چند پیشنهاد داشتم.

1. خواهشمندم در طول سال حداقل یکبار یک نظر سنجی درباره مدیریت هر مرکز انجام شود.
2. ما مدرسان کانون هنوز نمی دانیم که جز چه سازمان یا ارگانی هستیم.
3. لطفاً مزایایی نظیر وام مسکن یا ازدواج برای مدرسان در نظر گرفته شود.
4. متاًسفانه مدتهاست که وضعیت قرارداد مدرسان مشخص نیست.
5. متاًسفانه در چندسال اخیر رویکرد کانون به سمت کمیت بوده و تقریباً کیفیت که بارزترین نقطه قوت کانون زبان بوده است به فراموشی سپرده شده است.

امیدواریم که با حضور مدیریت جدید این مشکلات برطرف شود تا کانون زبان به مانند دیگر موسسات فقط به مکانی برای کسب درامد عدهای خاص مبدل نگردد.
با تشکر فراوان
13
# مدرس ( 10:34 ق.ظ)
باسلام
ضمن خیر مقدم به آقای جلالی ریاست محترم کانون

*بنده جا دارد از زحمات آقای مسعودی که کارارزنده ای برای مدرسان انجام داد تشکر کنم .

**اینجا بهتر بود از گلایه مندی برخی ازهمکاران انتقاد کنم کانون خیلی کارهابرای مدرسان انجام داده که جز وظایف نیست پرداخت عائله مندی وحق ایاب وذهاب و حق عصرانه و .....

***این کارها برای ما که به عنوان مدرس حق التدریس در این سازمان فعالیت می کنیم جزء وظایف سازمان نیست و تا انجا که خودمان می دانیم در هیچ موسسه ای اینگونه پرداختها صورت نمی گیرد.

***بهتر است همیشه درخواست های منطقی داشته باشیم تا بتوانیم به آنها دست پیدا کنیم .

با سپاس از همکاران محترم لطفا این نوشته درسایت قرار گیرد تا کمی از همکاران ما تامل کنند تا خواسته های منطقی تری عنوان نمایند.
14
# کارمند ( 10:37 ق.ظ)
با سلام
ضمن خیر مقدم به آقای جلالی ریاست محترم کانون
خواهش ما از شما این است که به قشر کارمند توجه بیشتری شود. فشار کار کارمند خیلی زیاد ولی متاسفانه حقوقی که به ما پرداخت می شود هیچ هماهنگی با این فشار کاری و ساعت کاری ندارد . یک کارمند میبینید که با 15 سال سابقه هنوز مبلغ حقوق به 500 هزار تومان هم نرسیده در صورتی که 1 نیروی تازه کار و با سابقه کم از یک کارمند قدیمی حقوق بیشتری دریافت میکند . سابقه در کانون زبان هیچ ارزشی دارد؟ به نظر شما یک کارمند از نظر حقوقی ، حقوق معقول دریافت کند در کیفییت کارش و برخورد با ارباب رجوع تاثیر گذار نخواهد بود؟ و لطف کنید در مورد ساعت شروع و پایان کار ساعتی ثابت اعلام کنید ممنون می شویم تا مسئولان مراکز سلیقه ای عمل نکنند.
15
# مدير مشاركت جو ( 06:04 ب.ظ)
قابل توجه دوستان و همكاراني كه موضوع مديريت كيفي كانون زبان برايشان مهم است :
از نظر اصول مديريت و برنامه ريزي ، يك مجموعه كاري يا اصلاحا سازمان ، به مثابه يك سيستم يا نظام است .موفقيت هر سازمان ، در درجه اول ، بستگي به جايگاه ، نقش و ارتباط مجموعه بخش ها و يا اجزاء اين سيستم دارد. در يك مركز آموزشي كانون زبان ، مدير ، كاركناري اداري ، كاركنان خدماتي ، مدرسان ، اولياء زبان آموزان ، بخصوص در دوره هاي كودكان و نوجوانان و سپس بزرگسالان و البته در نهايت خود زبان آموزان مجموعه اجزاء اين سيستم هستند . .
يك مركز آموزشي موفق ، سيستمي است كه مجموعه عوامل ياد شده با رهبري و هدايت مدير آن ، در درجه اول نقش و وظيفه خود را بدرستي بشناسند ، باور داشته باشند و به انجام صحيح و مستمر آن متعهد باشند . البته در كنار آن نيز حقوق و مزاياي متناسب با آن نقش نيز پيش بيني و به موقع و كامل به هر يك از آنها اعطا شود . اجزاء سيستم در صورت رعايت كامل وظايف خود ، طبق ضوابط مدون و اعلام شده قبلي ، كه بالطبع مرجع تنظيم و تدوين آن اداره مركزي است ،مورد توجه و تقدير آبرومندانه قرارگيرند و احيانا در صورت وجود نقيصه خاصي ، در اولين فرصت ، در صدد تحليل و راهنمايي و رفع آن برايند .
در اين ميان، وظيفه اصلي اداره مركزي ، نظار ت كامل ، دقيق و مستمر بر كم و كيف عملكرد مراكز و دادن بازخورد به موقع و مناسب به سيستم ، يعني مجموعه مراكز آموزشي و ادارات وابسته است . البته اين رويكرد مديريتي در شرايطي اعمال مي شود كه ديگر اداره مركزي خود بطور مستقيم و همه جانبه درگير مسائل ريز اجرايي زيرمجموعه اش نباشد! وضعيتي كه طي چندين سال گذشته وجود داشته و همچنان نيز ادامه دارد و لذا ، فرصت نظارت سيستماتيك ، ارزيابي و هدايت حرفه اي را از مديريت هاي مياني و عالي سلب كرده است !
با توجه به مراتب فوق و با يك ديدنقادانه مي توان گفت ، در دوار گذشته مديران بيش از حد جايگاه واقعي و نقش خود ، بدون درنظر گرفتن نقش ساير عوامل ، مورد توجه و ارتباط و ... بودند ، كه در دوره اخير، اين جايگاه تا حدودي به مدرسان منتقل شده است . در حالي كه ديدگاه اصولي و حرفه اي ، در نظر گرفتن مجموعه عوامل مديريتي ، اداري ، آموزشي ، خدماتي و حمايتي ، يعني اوليا و زبان آموزان در كنار هم است ! با اين رويكرد و شيوه مديريتي مترتب بر آن ، علاوه بر جلوگيري از توجه مبالغه آميز به نقش برخي عوامل و بالا بردن سطح انتظارات و حاشيه امنيت كاذب آنها ، از بي توجهي و دلسردي و نارضايتي آشكار و پنهان ساير عوامل به حاشيه رانده شده و مغفول ، جلوگيري شده ! و در آن شرايط ، عدالت اداري و مديريت مشاركتي بر مجموعه مديريت كانون زبان ، بيش از پيش حاكم مي گردد . مديريتي كه محصولات زيادي ، همچون ارتقاء سطح رضايت شغلي مجموعه عوامل انساني و عملكردي را در كنار كاهش هزينه هاي معنوي و مادي را بدنبال خواهد داشت !
16
# یک زبان آموز ( 07:54 ب.ظ)
با سلام و عرض ادب
خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا همکاران اداری شعبات کانون رفتاری شایسته با زبان آموزان داشته باشند بارها شاهد برخورد بسیار ناشایست دوستان بوده ام .
امید هست در همه مسیرهای زندگی موفق باشید.
با تشکر
17
# مديريت عالمانه ( 02:28 ب.ظ)
من كاملا با نظرات مديرمشاركت جو موافقم ، چون اعتقاد دارم يكي از مهمترين نقيصه هاي نظام مديريتي ما ، عدم توجه به نقش واقعي مديريت ، در سلسله مراتب ساختاري آن است .
اگر بپذيريم كه مديريت به معني هماهنگ كننده نقش و رابطه عوامل و يا منابع مختلف يك سازمان در راستاي اهداف مشخص است ، مي بينيم كه در ساليان گذشته تمركزگرايي و ورود بيش از حد مديريت هاي عالي در مسائل ريز اجرايي ، باعث غفلت آنها از نقش هاي بسيار مهمي ، همچون سياستگذاري عالمانه و كارشناسانه ، نظارت هوشمندانه ، ارزيابي دقيق و هدايت صحيح شده است . پديدهايي كه به مرور زمان باعث عدم ايجاد اختيارات لازم در مديران مياني و بدنبال آن سلب مسئوليت و كاهش رضايت شغلي از آنها خواهد شد .
يكي از مهمتري منابع يك سازمان ، منابع انساني آن است كه امروزه به عنوان يكي از اركان محوري هر سازمان و يا بقول قديمي ترها مهمترين عامل توليد است. اگر مديران عالي ، براساس ضوابط و شرايط تعريف شده ، منابع انساني مورد نياز سازمان راانتخاب كنند و آمورش دهند و بدنبال آن به آنها اختيارات و امكانات لازم را بدهند و در مقابل از آنها عملكرد هاي مشخص مبتني بر شاخص هاي كيفي و كمي طلب و كنترل كنند ، در آن هنگام بسياري از مسائل غيرضروري و دست و پاگير اداره مركزي حل و امكان پرداختن به مسئوليت هاي نظارتي و هدايتي و در نهايت ارتقآ سطح عملكرد مجموعه تحت نظر ، فراهم تر خواهد شد ! انشاء الله
18
# مدرس ( 12:25 ق.ظ)
ضمن تشکر از زحمات جناب آقای مسعودی وعرض تبریک به جناب آقای جلالی به
مناسبت انتخاب شایسته ایشان به ریاست کانون زبان ایران،ذکر چند نکته لازم به نظر
میرسد:1.مدرسان گرامی اگر محاسبه دقیقی بر دریافتی های خود در زمان آقای
مسعودی نسبت به دوره های قبل داشته باشند ،متوجه خواهند شد که دریافتی
مدرسانی که کمتر از 6 کلاس دارند نسبت به دوره های قبل هیچ تفاوتی نداشته و اگر دارد بسیار نا چیز است.امادریافتی مدر سانی که 6 کلاس یا بیشتر داشته باشندتفاوت قابل ملاحظه ای نسبت به دوره های قبل دارد،که این امری کاملا منطقی به نظر میرسد،چون در هر نهاد و سازمانی،هر کسی که خدمت بیشتری می کند مستحق دریافت حقوق و پاداش بیشتری است.و بر خلاف تصور بسیاری از همکاران گرامی ،در زمان آقای مسعودی از لحاظ حقوقی ،هیچ ظلمی در حق آنها صورت نگرفته بود.لذا از مدرسان عزیز تقاضا دارم اندکی منصفانه تر قضاوت کنند. با تشکر
2.در مطلب دوم روی سخنم باجناب آقای جلالی است.ضمن آرزوی موفقیت روز افزون برای شما،با توجه به اینکه یکی از شعارهای جنابعالی در رویکرد مدیریتی تان "کیفیت بخشی محققانه" میباشد،یکی از مولفه های این کیفیت بخشی،وجود جوی صممیمی ودوستانه در مراکز آموزشی واحترام متقابل میان مدیر وکارکنان از یک سو ومدرسان از سوی دیگر میباشد.بنابراین اگر در مرکزی مدرسان احساس کنند که شان،مقام و حقوق آنها مورد احترام است با انگیزه وشوق بیشتری در کلاس درس حاضر شده وبا علاقه ای مضاعف تجربیات و آموخته های خود را در اختیار زبان آموزان قرار خواهند داد.لذاخواهشمند است در انتخاب مدیران مراکز، مدیرانی را در راس کار بگذارید که بتوانند روابط حسنه ای با مدرسان مراکز داشته باشند . با تشکر

19
# محبوب ( 07:42 ق.ظ)
در رابطه با نظر دوست خوبم تحت عنوان مدرس ، در مورد اول فراموش نكنيد كه در دوره مورد اشاره ايشان به مدت 2 سال يعني سال 89 و 90 ،‌حقوق مدرسان افزايش پيدا نكرده بود و يكدفعه افزايش پيدا كردو خودبخود ميزان آن افزايش بيشتر داشت در حاليكه با توجه به شرايط زندگي ، افزايش كمتر اما مستمر از جنبه هزينه ها ، موثرتر است .
اما در مورد دوم كاملا با ايشان موافقم . كاركنان يك مركز آموزشي بايد بنحوي انتخاب شوند كه علاوه بر شرايط حرفه اي ، از نظر شخصيتي نيز داراي ويژگي بمحبوبيت باشند . چرا كه اساسا در محيط آموزشي اين مديريت جدي و منظم ، توام با علاقه و دلسوزي واقعي است كه چنانچه از سوي مديريت مركز و مدرسان و ديگر عوامل ذيربط اعمال شود ، شرايط مناسب تري را براي فراگيران در سنين محتلف ، بخصوص نوجوانان و كودكان كه درصد بيشتري از زبان آموزان را تشكيل مي دهند ، فراهم خواهد كرد !موفق باشيد
20
# مدرس ( 11:41 ق.ظ)
مدرس گرامی (نظر شماره 13) اگر سری به اداره کار بزنید متزجه می شوید که حقوقی مانند پرداخت عائله مندی و حق ایاب و ذهاب و حق عصرانه از ابتدایی ترین حقوق افراد شاغل (مدرس و غیر مدرس) در اماکن خصوصی است چه برسد به کانون که یک مرکز کاملا دولتی است. علاوه بر این طبق قانون کار حق مسکن و بدی آب و هوا نیز از جمله حقوق مدرسین حق التدریس میباشد که ما دریافت نمیکنیم. حال اگر آموزشگاههای خصوصی خلاف قانون عمل می کنند وحق مدرسین را نمیدهند کانون هم باید مانند آنان عمل کند؟
بنظر شما مبلغ ناچیزی ک بابت عصرانه به مدرسی داده میشود (هرکلاس 2500 تومان در یک ماه برای 8 جلسه که می شود برای هر جلسه 300 تومان) کفاف خرید چه چیزی را میکند؟
21
# مدرس ( 03:06 ب.ظ)
با تشکر از زحمات جناب آقای مسعودی و عرض تبریک به جناب آقای جلالی


ما مدرسین خیلی خوشحالیم که میشنویم به جز کمیت قرار است به کیفیت هم اهمیت داده شود

ولی بر اساس تجربیاتمان مطمئن هستیم که ارتقا کیفیت ممکن نیست مگر با:

1: کاهش تعداد زبان آموزان در یک کلاس:

به علت تعداد زیاد زبان آموزان در یک کلاس (30 نفر)، امکان صحبت کردن و پرسش از همه زبان آموزان وجود ندارد و متاسفانه بازدهی کلاسها بسیار بسیار پایین است. تعداد زبان آموزان در یک کلاس نباید بیشتر از 20 نفر باشد.


2- اهمیت بیش از حد کانون زبان به تکرار زیاد:


روش تدریس کانون مبتنی بر تکرار زیاد و بیش از حد است که روشی بسیار قدیمی در دنیاست. بیشتر وقت کلاس به تکرار میگذرد و در نتیجه وقت کمی برای صحبت کردن (speaking) باقی میماند. مخصوصا تکرار مکالمات که بخشی کاملا غیر ضروری و وقت گیر است و در نتیجه وقتی برای فعالیت های مهمتر نیست.

3- ایجاد انگیزه برای مدرسین
درآمد معلمان کانون بسیار پایین است. معلمان به عنوان ارکان مهم کانون زبان، مهمترین افراد کانون زبان هستند و اگر ایجاد انگیزه بیشتر شود، مطمئنا با علاقه و انگیزه بیشتری کار میکنند و کیفیت کار بالا میرود.

با تشکر


22
# مدرس از اهواز ( 04:48 ب.ظ)
با سلام و تبریک به جناب آقای جلالی.
حتما همگی خیلی خوب از شرایط بد آبو هوای خوزستان بالاخص اهواز خبر دارید. گرمای بالای 50 درجه ریزگردهاو غبار شدید و البته داشتن رتبه جهانی از نظر آلودگی هوا. اما همه ی ما مدرسان اهواز در این شرایط با نهایت تلاش و انگیزه و قطعا علاقه مشغول به کاریم و انتظار داریم حق بدی آبو هوا به ما تعلق گیرد. لطفا این مسئله را مد نظر بگیرید.
با تشکر
23
# مدرس از اصفهان ( 07:54 ب.ظ)
با عرض سلام و تبریک خدمت جناب آقای جلالی، امیدوارم که به طور جدی مسئله ی حقوق مدرسین پیگیری شود زیرا ناهماهنگی بسیاری در آن دیده می شود. هنوز می شنوم که برخی از همکاران با تجربه می گویند: اصلا معلوم نیست دقیقا چقدر حقوق می گیرم.
نکته ی بعدی اینکه به نظر من اصلا منصفانه نیست که طبق فورمول جدیدی که برای حقوق مدرسین تعیین شده بود، کسانی که موقتا نمی توانند تمام وقت کلاس بگیرند، از حقوقشان کم شود یا بی تغییر بماند و چرا باید عده ای حس کنند که جای دیگری کار می کردند اوضاع و احوالشان بهتر از این بود؟ .....البته دلیل آن هم این گرانی آزار دهنده ای است که زندگی را برای همه مشکل کرده است.
من به شخصه کانون زبان را دوست دارم و اصلا حاضر نیستم آن را کنار بگذارم، اما گاهی انسان ناخواسته در یک دو راهی گیر می کند که مجبور می شود بین علاقه اش و مقدار مبلغ فیش حقوقش یکی را انتخاب کند.......لطفا نگذارید عده ی از مدرسین خوب شما در جای جای ایران بخواهند دست به این انتخاب بزنند!
واقعا ممنونم ، انشا ا... موفق باشید.
24
# زبان آموز ( 03:55 ب.ظ)
کلاسها واقعا شلوغ هستند و کیفیت را پایین اورده اند لطفا چاره ای بیاندیشید
25
# زبان آموز ( 12:54 ق.ظ)
باعرض سلام
شلوغی کلاسها باعث اجحاف در حق زبان آموزان ضعیف میشود.اگرکلاسها خلوت باشد فرصت کافی برای همه وجود دارد تااشکالات و ضعفهایشان را رفع کنند.
ضمنا" زمانی که بنده علاقه ای به گذراندن یک ترم با فلان مدرس را ندارم،چرا به دلیل اینکه کلاس مدرس انتخابیم به 4 نفر رسیده و لغو شده باالاجبار باید با آن استاد دیگر وکلاس شلوغ ترمم را بگذرانم؟
26
# منصور ---ن ص ( 08:35 ق.ظ)
با سلام وخير مقدم حضور اقاي جلالي منم كه ديده بديدار دوست كردم باز چه شكر گويمت كار ساز بند نواز جناب جلالي كلاسها شلوغ ميباشد خواهشمنديم فكري بحال اين مسئله نماييد با تشكر

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: