ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 08 شهریور 1391 11:01
( گروه:
مصاحبه ها )
محمود ترابی،مسئول مرکز آموزشی طالقانی است. 50 سال سن دارد ودر آذرشهر تبریز به دنیا آمده است. متاهل و حاصل این ازدواجش یک دختر و یک پسر است. از اواخر سال 1363 از طریق یکی از آشنایان به کانون زبان ایران آمده است. به مناسبت روز کارمند مصاحبه ای با ایشان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
از نظر شما چه عواملی موجب انگیزه کاری و افزایش بهره وری در یک سازمان و اداره می شود؟
با توجه به سال های خدمتم در قسمت های مختلف کانون زبان ایران، چه از زمانی که تعداد کارمندان انگشت شمار بود و چه در زمان فعلی که تقریبا کانون زبان ایران پا به پای وزارتخانه ها و سازمان های بزرگ و مهم، پرسنل و کارمند دارد، فکر می کنم تنها عاملی که باعث دلسردی، کمی انگیزه و ناسازگار شدن همکاران در بخش های مختلف می شود، دو گانگی در برخورد است که اگر واقعا این تبعیض رفع شود، بزرگترین انگیزه برای کار و بهره وری بیشتر در یک سازمان و اداره ایجاد می گردد. آن کاری شیرین است که از عشق کارگزار به کار، محیط کار و ارباب رجوع ناشی شده باشد که هم رضایت خدا و هم رضایت خود شخص را به همراه خواهد داشت.
چگونه تجربیات و دانش خود را به سایر همکاران انتقال می دهید؟
در ضمن کار، با صبر و متانت و در بعضی مواقع با رجوع به گذشته و مثال آوردن کارهای مشابه و تاکید بر انجام کار براساس مقررات و قوانین به خصوص کارهایی که بار مالی دارد.
اولین روز کاری تان در کانون زبان چگونه گذشت؟
بسیار خوب بود؛ زمانی که من وارد مجموعه کانون زبان ایران شدم کلا 18 نفر از ریاست تا پرسنل در کانون فعالیت می کردند. به کارمندان قدیمی تر معرفی شدم، چون تازه وارد بودم و شناختی از محیط نداشتم و به اصطلاح غریب بودم، در طول روز یک نفر برایم سفارش غذا داد، دیگری چای آورد و نفر بعدی در مورد این که به چیزی احتیاج دارم یا خیر از من سوال پرسید، اما بیشتر از همه برخورد متین و انسانی ریاست وقت کانون زبان ایران جناب آقای منصور کدیور همیشه در ذهن من ماندگار است.
معمولا یک روز کاری تان در کانون زبان چگونه سپری می شود؟
با مراجعه به مرکزآموزشی طالقانی ساعتی را با همکاران سپری می کنم و اطلاعاتی پیرامون مرکز کسب می نمایم و بعد از مشورت و هم فکری در موارد کاری به دفترم در طبقه دوم مراجعه می نمایم. دفتر من به دلیل مجاورت با دفتر اساتید و کلاس های زبان آموزان همواره در خدمت والدین زبان آموزان و پاسخگوی آن ها است. همچنین پاسخگویی، رفع مشکلات مدرسان، رسیدگی به مسائل، پیگیری ها، پاسخگویی به درخواست های اداره مرکزی و پیش بینی هایی برای ترم های آینده از مشغولیت های ذهنی همیشگی من است.
مهمترین ویژگی یک کارمند خوب از نظر شما چیست؟
به نظرمن مهمترین ویژگی یک کارمند خوب به خصوص در مراکز آموزشی، علاقه مندی به کار و داشتن صبر و حوصله است، به خصوص در جوابگویی به ارباب رجوع هایی که از قشرهای مختلف جامعه هستند و ممکن است در بعضی مواقع نیاز به توضیح و تکرار بیشتری داشته باشند.
خاطره ای از دوران فعالیت تان در کانون زبان دارید؟
خاطرات فراوانی از این سال ها در ذهنم وجود دارد، هم شیرین و هم تلخ. بخش های شیرین آن ازدواج همکاران، بچه دار شدن، دانشگاه رفتن و ازدواج نوزادان آن روز وقسمت های تلخ آن از دست دادن همکاران بسیار خوب، از فوت آن ها تا جدایی از کانون زبان است.
به عنوان یکی از باسابقه ترین کارمندان کانون زبان ایران چه توصیه ای به کارمندان جوانتر و تازه کار دارید؟
همیشه درستی، راستی و مقررات و دستورالعمل ها را ملاک کار خود قرار دهند؛ با همکاران علاوه بر همکار بودن دوست باشند چون کار در محیطی با دوستان خوب، بسیار شیرین و راحت است به طوری که در ناملایمات و سختی ها این همکاران و دوستان از فامیل به ما نزدیکتر می شوند.
بدترین اتفاقی که ممکن است در محل کار برایتان بیفتد چیست؟
کوتاهی در انجام وظیفه و درگیری با وجدان خودم
کانون زبان ایران را در یک جمله تعریف کنید؟
با همه فراز و نشیب ها همچنان مورد اعتماد مردم
آیا سوالی هست که فکر می کردید قرار است از شما بپرسیم و نپرسیدیدم؟
اگر لازم بود حتما شما می پرسیدید.
ضمن تبریک دوباره روز کارمند، اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟
برای همگی مسئولان و همکاران آرزوی توفیق روزافزون دارم وامیدوارم کانون زبان ایران که همیشه مورد اعتماد مردم عزیز بوده است، بیش از پیش پیشرفت کند.