شنبه 22 دی 1403  | English
17

در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت
گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران

در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران

دکتر سید محمدرضا هاشمی، رئیس کانون زبان ایران در دومین روز کاری کانون زبان ایران در سال 93 با کارکنان دفتر مرکزی دیدار و گفت و گو کرد و فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت را به آن ها تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در این مراسم هاشمی ضمن تشکر از کارکنان کانون زبان در همه ی حوزه ها، به طور ویژه از همکاران دفتر مرکزی به خاطر همکاری های عمیق، جدی و دلگرم کننده شان برای رسیدن به برنامه ای مدون در کانون زبان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کانون زبان ایران ضمن اشاره به رویکردهای تبیین شده توسط مدیرعامل کانون پرورش فکری برای کانون در سال جاری بیان کرد: جناب آقای حاجیان زاده به ده محور اصلی مرتبط با رویکرد  کانون در سال 93 اشاره داشته اند که این محورها مبنای اصلی برنامه ریزی در کانون زبان را شکل خواهد داد.

بر اساس این محورها، وی با تاکید بر اهمیت ایجاد انسجام در کلیه فعالیت ها افزود: به دنبال این هستیم تا با ایجاد انسجام در برنامه های آتی کانون زبان، بخش های مختلف علاوه بر تلاش برای رسیدن به اهداف خود در بخش مربوط، فعالیت هایشان را در راستای اهداف کلان در مجموعه دنبال کنند تا این امر منجر به یک هم افزایی موثر شود.

توجه به نیروی انسانی از دیگر مواردی بود که رئیس کانون زبان ایران به آن اشاره کرد و گفت: از ابتدای حضورم در کانون زبان توجه به نیروی انسانی را مدنظر قرار داده ام؛ این توجه تنها به مسائل معیشتی و حقوق و مزایای کارکنان محدود نیست و می تواند در ابعاد آموزشی، حرفه ای و حتی ایجاد فضایی مناسب و آرام که کارکنان بتوانند در آن به راحتی به فعالیت های خود بپردازند نیز نمود پیدا کند.

هاشمی به ایجاد بستر مناسب برای برنامه ریزی مدون در کانون زبان اشاره و خاطر نشان کرد: برای تدوین برنامه در یک سیستم آموزشی باید ابتدا سیستم را بشناسیم و آن را تحلیل کنیم و براساس تحلیل و تصمیم گیری های کارشناسی به برنامه ای مناسب و درست دست یابیم.

رئیس کانون زبان ایران رویکرد مبتنی بر کیفیت را در همه سطوح و ابعاد کانون زبان مهم دانست و گفت: محور فعالیت های کانون زبان براساس رویکردی کیفی است و فعالیت ها در دو سطح کیفیت سنجی و کیفیت بخشی تعریف می شود.

وی در ادامه با توجه به اهمیت موضوع کیفیت، تعریفی از این مفهوم ارائه کرد و گفت: کیفیت در دو بعد سیال و پایا قابل تعریف است. در بعد سیال، سنجش کیفیت قدری سخت می شود، چرا که این بعد کیفیت سیال و ذهنی است، که در بسیاری از پژوهش ها بصورت کیفی و کمی بررسی می شود.

هاشمی درباره بعد پایای کیفیت گفت: در بسیاری از بسترهای آموزشی بعد با ثبات و پایای کیفیت است که مورد بررسی قرار می گیرد. در این بعد معیارهایی تعریف می گردد و بر اساس آن ها کیفیت مورد سنجش قرار می گیرد. نباید فراموش کنیم که کیفیت نمی تواند مفهومی ایستا باشد و دائما در حال تغییر است و این مسئله است که باعث پیچیدگی آن می گردد.

رئیس کانون زبان ایران ضمن اشاره به کارگیری رویکردی تحلیل گرا در انجام فعالیت ها، بیان کرد: برای انجام تحلیل کلی در کانون زبان ایران دو روش وجود دارد، یک روش این است که همه عوامل فعالیت های خود را تحلیل کنند و روش دیگر این است که گروهی از کارشناسان فعالیت ها را تحلیل نمایند. اما بهتر است هر فردی در هر سطحی، وضعیت کاری خود را مورد تحلیل قرار دهد، چرا که خداوند بزرگ به همه ما قدرت تفکر و تحلیل داده و لازم است همه از آن استفاده کنیم. از همه همکاران می خواهم فعالیتی را که انجام می دهند، تحلیل کنند و کارشان را جدی بگیرند. یکی از مهمترین عواملی که به پیشرفت منتهی می شود این است که کارمان را جدی بگیریم.


هاشمی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در کانون زبان از نگاه سیستمی برای تحلیل فعالیت ها استفاده شود، به این معنا که توجه فقط محدود به اجزا و یا محدود به کل نباشد بلکه نیاز است که به اجزا و کل در کنار هم توجه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم رئیس کانون زبان ایران دوبعد کیفیت سنجی و کیفیت بخشی را در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و اداری – مالی و سایر بخش های مرتبط با این سه حوزه بررسی کرد و افزود: در حوزه آموزش انتظار داریم تا کیفیت سنجی در ابعاد مختلف آموزشی شامل ارائه خدمات آموزشی، فرآیندهای آموزشی، فعالیت های درون بخشی، تعامل بخش ها و نیروی انسانی، تعامل بخش ها و مراکز آموزشی و... مورد توجه قرار گیرد. شاید در این حوزه نیاز به برخی بازبینی ها براساس شرایط موجود و یا احیای برخی قوانین باشد. توجه ویژه به بخش های انگلیسی و غیر انگلیسی، توسعه بخش های غیرانگلیسی و به ویژه گسترش آموزش زبان فارسی، توجه به آموزش های ویژه، طراحی دوره های آموزشی در حوزه جذب مدرس، کیفیت بخشی به ساز و کار فرآیند جذب مدرس از ابتدای فرآیند جذب و همچنین برنامه ریزی برای نگه داشت مدرس سایر مواردی است که نیاز به توجه دارد.

در حوزه پژوهش به سبب این که با مفهوم پیچیده کیفیت مواجه هستیم ممکن است کار کمی سنگین تر و پژوهش در این خصوص نیز دشوار تر شود. در همه ابعاد پژوهشی از جمله تحلیل محتوی، روش های آموزشی، فرآیندها، ارزیابی نیروی انسانی و... می توان با رویکرد پژوهشی ورود پیدا کرد. کارهایی از قبل در این حوزه انجام شده است که می تواند جدی تر، عمیق تر و منسجم تر پی گیری و دنبال شود. در این حوزه می توانیم با استفاده از ابزارهای متنوعی که برای پژوهش داریم وارد مقوله نیاز سنجی، نظر سنجی، حقوق سنجی، نگرش سنجی و مقوله های مرتبط شویم و دریابیم که نیاز مخاطب مان در شرایط فعلی چیست؟

وی ادامه داد: در معاونت اداری – مالی و در بخش های مختلف آن کانون زبان نیاز به بازبینی ساز و کار دارد. لازم است که رفاه همکاران را حداقل در یک برنامه ابتدایی تعریف کنیم، چون تعریف مشخصی برای مسائل رفاهی کارکنان نداریم. نمی خواهم قول های بزرگی بدهم که نتوانم به آن ها عمل کنم اما لازم است عنوان کنم که به این مسئله توجه خواهم داشت و توجه به این مسئله قطعا گام های بعدی را در پی دارد. قاعدتا اتفاقات مهم و اثرگذار یک شبه رخ نمی دهد اما با برنامه شاید بتوان کارهای موثری انجام داد.

هاشمی حوزه فناوری را یکی از بخش های مهم و کلیدی در هر سازمانی دانست و گفت: ما باید وضعیت فعلی، امکانات و محدودیت هایمان را در این بخش بسنجیم و به سمت و سوی تخصصی تر شدن در این بخش حرکت کنیم.

رئیس کانون زبان ایران خاطر نشان کرد در جلسات مجزایی که با هر یک از حوزه ها خواهد داشت به صورت تخصصی تر به موضوعات ذکر شده می پردازد و ادامه داد: نباید فراموش کنیم که در یک سیستم منسجم است که می توانیم سریع تر، سهل تر و با اثر بخشی و کیفیت بیشتر به سمت هدف مان حرکت کنیم.

هاشمی در بخش پایانی سخنانش ابراز امیدواری کرد که سال پیش رو سالی پر از برکت، موفقیت، سلامت، شادی و شادکامی برای همه باشد و همکاران در امور شخصی و حرفه ای شان موفق و سربلند باشند.
تعداد امتیازات: (8) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (2547)
گروه خبر: سایر اخبار
کد خبر: 1013
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران
  • در دومین روز کاری کانون در سال93 صورت گرفت</br>گردهمایی کارکنان دفتر مرکزی کانون زبان ایران

RSS comment feed نظرات ارسال شده

1
# news editor ( 05:08 ب.ظ)

روابط عمومي کانون زبان ايران، ضمن قائل شدن احترام براي همه ي نظرات ارسال شده، نظراتي که شرايط انتشار در سايت را نداشته باشند، بسته به موضوع براي رياست کانون زبان ايران يا ساير مسئولان مربوط ارسال مي نمايد.
2
# مدرس کانون جم ( 11:02 ب.ظ)
ضمن تبریک سال نو به همه همکاران کانونی و آرزوی سلامتی و موفقیت هر چه بیشترشان جا دارد در اینجا به آقایان حاجیان زاده و آقای دکتر هاشمی خسته نباشید گفته و برایشان عزت و سرافرازی مستدام آرزو نمایم و اینکه ما اساتید قدرشناس بوده و پیشاپیش بابت اقداماتی که در جهت رفاه هر چه بیشتر ما برداشته میشود سپاسگزاری مینمائیم.
3
# داود شمس نیا ( 05:01 ب.ظ)
ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺑﺎ ﻋﺮﺽ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﺳﺎﻝ ﻧﻮ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﻋﺮﺿﯽ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﻡ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺟﻨﺎﺑﻌﺎﻟﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺗﺮﻡ ﻫﺎﯼ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﻫﻢ ﺗﯿﺮ ﺗﺎ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺩﻭﻡ ﯾﺎ ﺳﻮﻡ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺗﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺑﻮﯾﮋﻩ ﻣﺪﺭﺳﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎناﺕ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺗﺎ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﺗﯿﺮ ﻃﻮﻝ ﻣﯿﮑﺸﺪ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻭ ﺑﻌﻀﺎ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﻫﯿﭻ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﺩﺭ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺗﺮﻡ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﻧﯿﺰ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ و تعداد زیادی نیز میهمان میشوندﮐﻪ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﯿﺎﻭﺭﺩ. ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺮﻡ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﮐﻤﯽ ﻓﺸﺮﺩﻩ ﺗﺮ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺗﺎ ﺩﻫﻢ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ. ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ. ﺑﺎ ﺗﺸﮑﺮ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﺍﻣﯿﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺯﺑﺎﻥ
4
# مدرس اردبیل ( 09:31 ب.ظ)
با سلام
ریاست محترم
آیا مدرسان جزو کانون پرورش هستند؟ اگر هستند علت عدم پرداخت پاداش به آنها چیست؟

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: