ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 02 آذر 1393 12:50
( گروه:
سایر اخبار )
در بخشی از همایش مدیران و معاونان استانی کانون زبان ایران معاون آموزش و توسعه ی منابع انسانی، معاون پژوهش و برنامه ریزی و معاون اداری – مالی کانون زبان ایران به تشریح فعالیت ها و مسایل مربوط به این حوزه ها پرداختند.
در ابتدا دکتر محمد رضا سهرابی، معاون آموزش و توسعه ی منابع انسانی، نظم و انضباط و همچنین تصمیم گیری های شورایی را از نقاط قوت و اتکا در کانون زبان ایران عنوان کرد و افزود: کانون زبان ایران سازمان و موسسه ای است که وظیفه ی اصلی آن آموزش زبان است، بر همین اساس برنامه ریزی های مناسب و دقیقی که در اداره مرکزی صورت می گیرد اگر در مراکز آموزشی به خوبی اجرا نگردد، اثرات مفیدی را در پی نخواهد داشت.
سهرابی در ادامه به مواردی از قبیل ارسال به موقع فرم های اشتغال مجدد و قطع همکاری مدرسان، تکمیل فرم های ارتقا مدرسان و ارسال به موقع آن ها، استفاده از فرم جدید برای درخواست تشکیل کلاس های زیر یا بالای حد نصاب، لزوم تایید مدرسان معرفی شده برای دوره توجیهی ارتقا از سوی کارشناسان مقیم و نیز لزوم هماهنگی با مدرسان معرفی شده، اهمیت رعایت شرایط سنی هنگام ورود زبان آموزان جدید و یا انتقال زبان آموزان به بخش های نوجوانان و بزرگسالان، امکان تغییر نمره ی نهایی زبان آموز توسط مدرس مربوط در مواردی که اشتباهی در محاسبه و یا اعلام نمره صورت گرفته باشد، لزوم رعایت صبر و حوصله و داشتن برخورد ملایم و منطقی هنگام پاسخگویی و یا ارائه ی مشاوره به زبان آموزان و یا والدین آن ها تاکید کرد.
وی همچنین مطالبی را پیرامون لزوم حفظ احترام متقابل و برخورد منطقی بین مسئولان، مدیران مراکز و مدرسان، برگزاری آزمون تعیین سطح در مکانی مناسب و آرام همراه با رعایت مقررات، اجتناب از کم رنگ نمودن نقش آزمون کتبی تعیین سطح هنگام پاسخگویی به زبان آموزان یا والدین آن ها، اجتناب از تعیین سطح زبان آموزان مردودی، نیاز سنجی دقیق و آینده نگرانه در هنگام اعلام نیاز برای جذب مدرسان جدید به منظور جلوگیری از عدم امکان تخصیص کلاس به مدرسان جدید الورود و حتی قدیمی، پرهیز از کنسل کردن کلاس های کارشناسان برای انجام بازدید از کلاس دیگر مدرسان، پرهیز از ادغام چند کلاس در یک کلاس و برگزاری دو کلاس پشت سر هم برای کلاس های جبرانی، لزوم بررسی نیاز سنجی دقیق در مورد پذیرش درخواست مدرسان برای همکاری با گروه های دیگر، لزوم پاسخگویی منطقی به مدرسان در صورت عدم تخصیص بالاترین سطح تدریس به آنان، پرهیز از تصحیح اوراق پایان ترم توسط مدرسان در حضور زبان آموزان و... بیان کرد.
در بخش دیگری از این گردهمایی رضا لیاقی معاون اداری – مالی کانون زبان ایران درباره ی اعتبار عام و اعتبار خاص در استان ها، موضوع برگشت شهریه در استان ها، مشکلات موجود در روند جذب نیروی انسانی، برنامه ی آزمایشی تجمیع استانی، فعالیت های کمیته ی نیروی انسانی و کمیته ی رفاهی و فعال شدن قسمت گزارش فعالیت تعیین سطح در سامانه ثبت نام جهت به روز رسانی پرداخت های این فعالیت از ترم آینده نکاتی را متذکر شد.
لیاقی در ادامه درباره ی بیمه تکمیلی مدرسان، بیمه تکمیلی نیروهای شش ماهه، دستگاه های حضور و غیاب مراکز آموزشی، مدیریت بر نصب نرم افزارها در سیستم های مراکز آموزشی، پرداخت اینترنتی شهریه، اعلام به موقع شماره ی حساب سیبا مدرسان، ارسال به موقع نامه های استعلاجی مدرسان و کارکنان، مرخصی کارکنان، ارسال به موقع قطع همکاری و بازگشت به کار، تنظیم دقیق اسناد، گزارش ایاب و ذهاب مدرسان معین، تهیه لباس نیروهای خدمات و... توضیحاتی را بیان کرد.
دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان ایران در این گردهمایی پیرامون فعال سازی هسته های آموزشی – پژوهشی در کانون زبان ایران بیان کرد: هسته های آموزشی ـ پژوهشی كانون زبان در مراكز استان ها به منظور تعامل موثر علمی و آموزشی ميان مدرسان، كارشناسان و كارمندان در سطح استان، تعامل استان با اداره مركزی و بهره برداری از تخصص و تجارب كليه همكاران در سطح استان تشكيل می شود.
وی در ادامه زمینه ی فعالیت در این هسته ها را شامل، ارائه ی طرح های پژوهشی با رويكرد عملی و با اولويت حل مشكلات آموزشی در كانون زبان ايران جهت بررسی در معاونت پژوهش و برنامه ريزی، برگزاری نشست ها و سخنرانی های علمی، برگزاری كارگاه های عملی جهت معرفی فنون و مهارت های خلاقانه و نوآورانه در تدريس زبان، تشكيل جلسات و نشست های كارشناسی جهت معرفی منابع مفيد و كارآمد (چاپی يا الكترونيكی) به مدرسان و كارشناسان، برگزاری مسابقات علمی در ميان زبان آموزان و مدرسان و تشكيل جلسات جهت بررسی پيشنهادها و نظرهای مدرسان درباره كتاب ها و آزمون ها و ارائه موارد طرح شده به مدير استان جهت ارسال به معاونت پژوهش و برنامه ريزی عنوان کرد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان، گردش کار در این هسته ها را به ترتیب شامل، گردآوری پيشنهادات و طرح های آموزشی و پژوهشی از سوی مدرسان، كارشناسان و كارمندان مراكز مختلف هر استان، تشكيل جلسات كارشناسی به منظور ارزيابی (پذيرش و يا عدم پذيرش) طرح های دريافتی و يا طراحی فعاليت های آموزشی ـ پژوهشی پيشنهادی، تعيين اولويت براساس عملی بودن و كاربردی بودن طرح های دريافتی و ارائه گزارش جلسات و طرح های پيشنهادی به دفتر معاونت پژوهش و برنامه ريزی جهت بررسی، ارزيابی و بهره برداری احتمالی دانست.
وی همچنین افزود: بر اساس شیوه نامه فعالیت های هسته های آموزشی – پژوهشی، نیاز است این فعالیت ها از لحاظ محتوا مورد تایید دفتر پژوهش و برنامه ریزی و از جنبه ی اجرا با تایید معاونت آموزشی و توسعه ی منابع انسانی و هماهنگی با روابط عمومی انجام شود.
گفتنی است، شیوه نامه ی فعالیت های هسته های آموزشی – پژوهشی در این همایش ابلاغ شد و نسخه ی کامل این شیوه نامه نیز در "راهنمای جامع مقررات" کانون زبان ایران موجود است.