ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 29 اردیبهشت 1394 14:18
( گروه:
سایر اخبار )
دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران در گردهمایی مسئولان مراکز آموزشی استان تهران با بیان این مطلب که رکن اصلی فعالیت های ما در کانون زبان ایران مشتری و مخاطب است افزود: بقا و حیات یک سازمان آموزشی مستقیما وابسته به حضور مشتری و مخاطب است. لذا، حضور مخاطب و همچنین راضی بودن او از ما بسیار مهم است.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، هاشمی بیان کرد: هستی ما به عنوان یک مجموعه آموزشی به حضور مخاطب و زبان آموز گره خورده است؛ همچنین پویایی ما که در واقع همان ارتقا وضعیت و بهتر شدن است به رضایت زبان آموز بستگی دارد. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناراضی بودن مشتری به حیثیت ما خدشه وارد خواهد کرد.
رییس کانون زبان ایران ابراز امیدواری کرد که قانون طلایی "همیشه حق با مشتری است" در همهی مراکز آموزشی کانون زبان ایران سرلوحه کار قرار گیرد تا فعالیت های سازمان بر مدار نیازها، خواسته ها و توقعات مخاطبان سازمان دهی شود.
هاشمی تکریم ارباب رجوع را یکی از مهمترین مقوله های جذب و نگه داشت زبان آموز دانست و برخورد مناسب نسبت به مخاطب را با اهمیت عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: در حوزهی مشتری مداری باید مشتری را عضوی از سازمان بدانیم که می تواند برای ما نقش های متعددی همچون ناظر کیفی، ارزیاب، تبلیغات و ... را ایفا کند.
هاشمی در ادامه، تهران را استانی مهم و راهبردی از نظر تعداد زبان آموز، مدرس و تعداد مراکز آموزشی دانست و افزود: با توجه به اهمیت تبیین رویکرد اصلی ما در سال 94 مبنی بر کیفیت بخشی و مشتری مداری انتظار داریم تا در سطح مراکز آموزشی اهتمام جدی در جهت عملیاتی کردن این رویکرد صورت پذیرد.
وی افزود: ما در کانون زبان ایران قائل به خرد جمعی هستیم و تشکیل کارگروه ها و هسته های آموزشی – پژوهشی گواه بر این ادعاست؛ این هسته ها یکی از نقاط ارائه بازخورد هستند، لذا انتظار داریم استان ها با فعال سازی هسته های آموزشی- پژوهشی و برگزاری کارگروه های کارشناسی به صورت مستمر و منظم و با تحلیل دقیق از شرایط و ارائهی پیشنهادات کاربردی در نقش مشاور فکری ارتباط موثری با اداره مرکزی برقرار نمایند.
فضای آموزشی، تعامل با نیروی انسانی، توجه به جایگاه و شخصیت حرفه ای مسئولان مراکز آموزشی، رعایت عدالت توسط مسئولان و مدیران مراکز، رعایت ضوابط اداری و مالی، پاسخگویی موثر، تعامل دو طرفه میان مراکز آموزشی و اداره مرکزی، ارتباط دو طرفه و برخط میان مدیریت استان و اداره مرکزی، توجه به شکایات مخاطب و... از دیگر موضوعاتی بود که هاشمی به آن ها پرداخت.
در این همایش همچنین محمد تقی حقی، مدیر کانون زبان استان تهران نکاتی را در خصوص رعایت نظم و انضباط، استاندارد سازی و مدیریت هزینه ها در مراکز آموزشی بیان کرد و افزود: تقویت حس همدلی و ایجاد اعتماد متقابل از جمله مواردی است که می توانیم به واسطهی آن ها به انتظارات موجود پاسخ دهیم.
در ادامه این همایش مسئولان مراکز آموزشی استان تهران سوالاتی را پیرامون بازدید از کلاس ها توسط کارشناسان بازدید، وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان و مدرسان، ساعت کاری کارکنان مراکز آموزشی، توجه به مسائل انگیزشی در بین کارکنان و مدرسان، ابزارهای مدیریتی در مراکز آموزشی و... مطرح کردند و هر یک از معاونان به آن ها پاسخ دادند.
گفتنی است، گردهمایی مسئولان مراکز آموزشی استان تهران با حضور دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران، دکتر محمدرضا سهرابی، معاون آموزشی و توسعهی منابع انسانی، دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی، دکتر شهین واعظی، مشاور در امور آموزشی و پژوهشی، محمد تقی حقی، مدیر کانون زبان استان تهران، شهریار رهنما، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، مصطفی کیوان منش، مسئول حراست و مسئولان مراکز آموزشی استان تهران در سالن کنفرانس مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.