ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 10 خرداد 1394 10:53
( گروه:
سایر اخبار )
علیرضا حاجیان زاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد فضای نقد سالم و سازنده در کانون را زمینه ساز تحقق شعار هم دلی و همزبانی دولت و ملت دانست.
به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، علیرضا حاجیانزاده در تازهترین سخنرانی خود در گردهمآیی مدیران کل کانون استانهای کشور به تشریح اهمیت و شاخصههای اصلی شعار سال مقام معظم رهبری، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» پرداخت و ابعاد و شیوههای تحقق آن را واکاوی کرد.
وی در این گردهمایی ابتدا به توضیح مفاهیم کلی این شعار پرداخت و نزدیک شدن "دلها"، "تقویت همفکری و نزدیکی افکار و ذهنها" و "ایجاد همزبانی" به عنوان جلوهی بیرونی دو مولفهی دیگر را از مهمترین مفاهیم کلی این شعار برشمرد و گفت: این مساله باعث وحدت رویه، احترام به عقاید و روشها و ایجاد رفتار متعادل و متوازن در سطوح عالی جامعه در سه حیطهی عاطفی، شناختی و رفتاری میشود.
مدیرعامل کانون در ادامه کلید واژههایی از بیانات مقام معظم رهبری را در این زمینه برای مدیران کل کانون بیان کرد و افزود: صمیمیت، احترام متقابل، اعتماد، نقد سالم و سازنده و پرهیز از تخریب و شایعهسازی از کلید واژههایی است که در سخنان رهبر معظم انقلاب بارها تکرار شده تا زمینههای مشارکت و همکاری متقابل مردم و دولت فراهم شود.
حاجیانزاده در تحلیلی دیگر این شعار را شعاری کاملا فرهنگی دانست و تصریح کرد بیان این جمله نشانگر این است که جامعه و مسئولان باید حول محور اخلاق حرکت کنند و با شناخت مرزها و بالابردن ظرفیت نقدپذیری و تحمل و پرهیز از خود شیفتگی و احترام به زیردستان، به تحقق این شعار کمک کنند.
مدیرعامل کانون ایجاد اتحاد و انسجام در سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی و پرهیز از دو قطبیشدن و شکافهای سیاسی و حرکت در زیر پرچم نظام و ولایت فقیه را جلوهای از این هم دلی و هم زبانی دانست و یادآور شد که اختلافهای سیاسی نباید بین مردم و دولت فاصله بیندازد.
وی در عین حال ارایه تصویری دقیق، هنرمندانه و واقعبینانه از دستآوردهای دولت و بیان ضعفها به دور از سیاهنمایی را زمینهای برای ایجاد ارتباط بیشتر میان مردم و نظام عنوان کرد و یادآور شد اطلاعرسانی دقیق و پرهیز از موج سواریهای رسانهای، باعث تحکیم این ارتباط میشود.
بخش دوم سخنان حاجیانزاده به راهبردهایی که کانون برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری تدوین کرده است اختصاص داشت و وی تاکید کرد که این امر مسالهای تشریفاتی نیست و در شوراهای سیاستگذاری و هیات مدیره کانون مورد بحث و بررسی جدی قرار گرفته و برنامههایی نیز تدوین شده است.
وی در همین زمینه توضیح داد که جهتگیری اصلی ما به سوی مخاطبان ویژه سازمان یعنی کودکان و نوجوانان و خانوادههای آنان و زبانآموزان کانون زبان ایران است و در این حوزه با بررسی دقیق پژوهشی مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل و دستهبندی میکنیم و با بالابردن کیفیت برنامهها، آموزش و تکریم مخاطبان تلاش میکنیم علاقهمندی، رضایت و مشارکت آنان را به سوی کانون جلب کنیم.
مدیرعامل کانون، گروه مدیران و کارکنان و مربیان کانون را مخاطبان درونی کانون عنوان و در دو بخش جداگانه به این مهم پرداخت که در داخل سازمان هم نیاز به همدلی و همزبانی و وحدت رویه سازمانی به چشم میخورد.
حاجیانزاده در بخش مدیریتی با یادآوری این نکته که حدود 90 نفر مدیر در سراسر کشور و حدود 8500 نفر کارمند و مربی در کانون (یعنی به طور تقریبی به ازای هر 100 نفر یک مدیر) فعالیت میکنند، خاطرنشان کرد: گروه مدیریت یا به اصطلاح کابینه مدیریت کانون باید هستهای محکم، منسجم و متحد را تشکیل دهند و هرگونه شکاف یا نبود همدلی و همزبانی در این مجموعه بیتردید به کانون آسیب وارد خواهد کرد.
وی در بخش بعدی سخنان خود بدنه و خانواده بزرگ کارکنان کانون را مورد توجه قرار داد و گفت ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر میان مربیان، مدرسان زبان، کارشناسان و مسوولان و نویسندگان و هنرمندان نیز بسیار ضروری است و ما باید در همین زمینه مساله توسعه آموزشها را نیز جدی بگیریم. در عین حال اطلاعرسانی دقیق، درست و کامل، از رشد شایعه در سازمان جلوگیری خواهد کرد.
حاجیانزاده به مدیران کانون یادآور شد همان طور که پدران و مادران در خانواده تکیهگاه فرزندان خود هستند ما نیز باید با همین نگاه از آنان حمایت و با درک خواستههای آنها و فراهم کردن امنیت روانی، فضای نقد سالم و سازنده را ایجاد کنیم تا حرفهایشان در درونشان باقی نماند و بتوانند در فضایی سالم، نقدها را مطرح کنند و ما را دوست داشته باشند، آن وقت است که همدلی و همزبانی و اعتماد و رضایت ایجاد خواهد شد و فعالیتها ارتقا مییابد و اثرگذارتر میشود.