چهارشنبه 19 دی 1403  | English
28

رییس کانون زبان ایران:
کارشناسان اثرگذارترین گروه بر عملکرد مدرسان هستند

رییس کانون زبان ایران:<br>کارشناسان اثرگذارترین گروه بر عملکرد مدرسان هستند

دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران در گردهمایی تخصصی کارشناسان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات همه‌ی کارشناسان متخصص و زحمتکش کانون زبان ایران به ویژه کارشناسان نظارت و ارزیابی، پژوهش و برنامه ریزی، جذب و تربیت مدرس و کارشناس مسئولان بیان کرد: در سال 93 و نیمه‌ی اول سال 94 کارشناسان کانون زبان ایران مشارکت فعال تری را نسبت به سال 92 در زمینه‌ی نظارت و بازدید داشتند. امیدواریم در سال 94 نیز مرز سال قبل پشت سر گذاشته شود و نه تنها از منظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز شاهد ارتقا قابل توجهی باشیم.

هاشمی گردهمایی تخصصی کارشناسان کانون زبان را نسبت به گردهمایی‌ سال گذشته در سه مقوله متفاوت دانست و بیان کرد: با توجه به درخواست ها و پیشنهاداتی که در گردهمایی های سال های گذشته از سوی کارشناسان داشتیم تصمیم گرفته شد تا این گردهمایی به صورت دو روزه و با مشارکت و تعامل بیشتر کارشناسان و همچنین با حضور کارشناسان بخش های غیرانگلیسی برگزار گردد.

رییس کانون زبان ایران پیرامون برنامه‌ی راهبردی کانون زبان گفت: از زمان حضورم در کانون زبان ایران تهیه و تدوین یک برنامه راهبردی را مدنظر قرار دادم، به همین منظور کارگروهی تحت عنوان"تهیه و تدوین برنامه ی راهبردی" تشکیل شد که با مشارکت فعال همکاران ستادی، اعضای شورای معاونان، مدیران، مدیران استانی و کارشناسان به صورت فشرده مطالعاتی را پیرامون کانون زبان، آینده‌ی کانون زبان ایران، شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و... انجام دهند و در نهایت راهبردهایی را ترسیم نمایند که بتوانیم به چشم اندازی مشخص و راهبردهایی موثر دست یابیم.

ایشان همچنین در خصوص شکل گیری برنامه‌ی راهبردی کانون زبان ایران خاطر نشان کرد: شکل گیری این برنامه به معنای ایجاد یک جریان است، جریانی که به خودی خود ادامه می یابد و امیدواریم که بتوانیم در تدوین آن نگاهی دقیق به جهت گیری های آموزشی کانون زبان ایران در سطح ملی و حتی بین المللی داشته باشیم.

رییس کانون زبان ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شعار کانون زبان در سال 94 یعنی کیفیت بخشی و مشتری مداری گفت: مطرح کردن این شعار به معنای این نیست که کانون زبان ایران مشتری مدار نیست و یا این که تا به حال مشتری مدار نبوده است؛ مشتری مداری یک مقولهی صفر و یکی نیست! یعنی نمی توانیم بگوییم یک جا مشتری مدار است و جای دیگر مشتری مدار نیست! بر اساس نظریه های مدیریتی سازمانی که مشتری مدار نباشد حرکت رو به زوال خواهد داشت و می توان گفت که مرگ آن فرارسیده است. ما در کانون زبان ایران مشتری مداری را بر روی یک طیف تعریف می کنیم و می خواهیم توجه بیشتری به مخاطبان مان داشته باشیم.

هاشمی به اهمیت موضوع مشتری مداری در ارتباط با کارشناسان و مدرسان اشاره کرد و گفت: اثرگذارترین گروه در مواجه با مشتریان کانون زبان، مدرسان هستند و اثرگذارترین گروه بر عملکرد مدرسان کارشناسان هستند. مشتری هم نیروی انسانی سازمان (مشتری داخلی) و هم مخاطب سازمان (مشتری خارجی) را شامل می شود؛ مشتریان ما فقط زبان آموزان نیستند، بلکه مدرسان، کارشناسان و کارمندان ما نیز جزو مشتریان ما به حساب می آیند و باید در برنامه ریزی ها مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.

وی درباره‌ی کیفیت بخشی گفت: ما باید فراگیر نگاه کنیم، یعنی برای موفقیت هم به جزئیات بپردازیم وهم به کلیات؛ کیفیت بخشی از توجه به در شکستهی یک کلاس شروع می شود تا توجه به دل شکسته‌ی یک همکار و یا زبان آموز. در بسیاری از الگوی های کارآفرینی ارزش مشتری و مخاطب در سرنوشت یک سازمان بسیار تاثیر گذار است؛ در کانون زبان ایران همواره ارزش های سازمانی مدنظر قرار گرفته است، ما باید بتوانیم در کنار این ارزش، یک ارزش افزودهی مخاطب نیز داشته باشیم.


رییس کانون زبان ایران درباره‌ی مشتری مداری در کلاس بیان کرد: مشتری مداری در کلاس یعنی کمک کردن به زبان آموز در جایگاه معلم و یا کمک کردن به مدرس و همکار در جایگاه کارشناس و مدیر؛ همچنین یعنی جلب اعتماد، به این معنا که زبان آموز بتواند به مدرس از نظر دانش، توانایی، اخلاق و... اعتماد نماید.

وی در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده در کانون زبان ایران در سال 93  شامل راه اندازی آزمایشی بخش های مختلف سامانهی کارشناسان و مدرسان، راه اندازی هسته های آموزشی و پژوهشی، پیوند فعالیت آموزشگاهی کانون زبان با فعالیت های دانشگاهی شامل برگزاری تک پودمان تربیت مدرس با مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تبادل تفاهم نامه هایی با سازمان سمت، دانشگاه زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، انجمن زبان و ادبیات انگلیسی ایران، بنیاد سعدی و... پرداخت.

هاشمی در خصوص حوزه‌ی تخصصی آموزش زبان با اهداف ویژه بیان کرد: در دنیای بین رشته ای که ایجاد شده است ما ناگزیر هستیم که خود را  با سایر فعالیت ها پیوند بزنیم، زیرا در غیر اینصورت راکد می مانیم و به موفقیت دست نخواهیم یافت. لازم است هر یک از استان های کشور با توجه به شرایطی که دارند با راهبردی مناسب در این حوزه اقدام نمایند.

در دومین روز از برگزاری همایش تخصصی کارشناسان کانون زبان ایران و در بخش پایانی همایش هاشمی ضمن قدردانی از حضور فعال کارشناسان در بخش های مختلف همایش افزود: در این همایش تمام تلاش ما بر این بود تا شرایطی فراهم شود که همه‌ی شرکت کنندگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود بپردازند.

وی همچنین در خاتمه از کارشناسان کانون زبان به خاطر تلاش های بی دریغ برای حفظ کیفیت آموزشی در کانون زبان ایران تشکر و قدردانی کرد.

تعداد امتیازات: (8) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1379)
گروه خبر: سایر اخبار
کد خبر: 1389
  • رییس کانون زبان ایران:<br>کارشناسان اثرگذارترین گروه بر عملکرد مدرسان هستند
  • رییس کانون زبان ایران:<br>کارشناسان اثرگذارترین گروه بر عملکرد مدرسان هستند

RSS comment feed نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: