ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 14 دی 1394 11:03
( گروه:
سایر اخبار )
علیرضا حاجیان زاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در بخشی از گردهمایی مدیران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ستادی و استانی کانون زبان در خصوص مقولهی مشتری مداری بیان کرد: ما در کانون زبان ایران مشتری مداری را همراه با واژهی دیگری تحت عنوان سیاست های سازمانی و یا به تعبیری رویکردهای سازمانی مطرح می نماییم، چون صرف مشتری مداری که از سوی بخش های خصوصی دنبال می گردد ممکن است عبور از خط قرمزهایی را به همراه داشته باشد که در سیستم دولتی و حتی اعتقادی ما وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، حاجیان زاده بیان کرد: در موسسات آزاد ممکن است براساس خواسته های مشتری و یا جذابیت های کاذبی که برایشان مطرح است بسیاری از خطوط قرمزها نادیده گرفته شود تا مشتری بیشتری جذب گردد در حالی که در کانون زبان ایران مشتری مداری براساس ضوابط اعتقادی و دولتی است که متناسب با اعتقادات ما و نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. خانواده هایی که مشتری کانون زبان ایران هستند ممکن است دلشان نخواهد که فرزندانشان را به موسساتی بسپارند که از خط قرمزها عبور می کنند.
وی کیفیت آموزشی و همچنین کیفیت فرهنگی را از جمله عواملی عنوان کرد که لازم است از طرف کانون زبان ایران در حوزهی مشتری مداری رعایت شود و افزود: افرادی که به کانون زبان ایران می آیند نمی خواهند در یک فعالیت اجتماعی شرکت کنند بلکه تنها می خواهند زبان یاد بگیرند پس لازم است تا کیفیت زبان آموزی ما در درجه نخست قرار داشته باشد و صرف این که کانون زبان ایران موسسه ای دولتی است و خط قرمزهای خاصی دارد و توجه به مسائل فرهنگی در آن مدنظر قرار دارد نباید باعث شود تا سطح آموزش زبان ما کاهش یابد.
کیفیت آموزشی یکی از شاخصه هایی بود که مدیر عامل کانون پرورش فکری در حوزهی مشتری مداری عنوان کرد و افزود: کیفیت محتوایی و ظاهری کتاب ها، مدرسان، سیستم آموزشی، محصولات کمک آموزشی و ... در کانون زبان ایران باید در رتبهی نخست قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از دلایل تمرکز و تقویت نظارت دفتر مرکزی کانون زبان بر مراکز آموزشی به این دلیل بود که از جهت تخصصی ضربه ای به کانون زبان ایران وارد نشود، این موضوع نیز یکی از عواملی است که باعث تقویت مشتری مداری می گردد. مشتری مطمئن است که برای یادگیری زبان به جایی می رود که از لحاظ آموزش زبان بهترین سیستم ها، بهترین کتاب ها و بهترین مدرسان را دارد و سهل الوصول ترین روش ها برای تسلط به زبان در آن آموزش داده می شود.
حاجیان زاده رویکرد فرهنگی که ویژه کانون زبان ایران است را یکی دیگر از عوامل در راستای مشتری مداری عنوان و بیان کرد: ما معتقدیم که باید از نظر فرهنگی با سایر بخش های خصوصی متفاوت باشیم؛ باید از این منظر به مقولهی مشتری مداری نگاه کنیم که بسیاری از خانواده ها که دغدغهی تربیت فرزندان خود را دارند کانون زبان را به خاطر جنبهی تخصصی و حرفه ای قوی و همچنین محیط مناسب آن و پایندی به بسیاری از جنبه های فرهنگی انتخاب می کنند. ما در کانون زبان ایران از یک سوی به سبب اعتقادات و وظیفهی درونی خود و از سوی دیگر به سبب رصد و ارزیابی شدن از سوی خانواده ها، موظف و مکلف هستیم تا در کنار برند آموزشی کانون زبان یک برند فرهنگی نیز سامان دهیم.
مدیر عامل کانون پرورش فکری رویکرد و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزهی آموزش زبان در ایران عنوان کرد و افزود: در بسیاری از جلسات عنوان شده است که ایشان نگران آموزش زبان در ایران هستند. این مهم وظیفهی کانون زبان را برای ارائهی الگوی مناسب آموزش زبان سنگین تر می کند.
وی در ادامه به بیان توضیحاتی پیرامون اقتصاد کانون زبان از منظر مشتری مداری و استانداردهای اعتقادی پرداخت و گفت: تجهیزات مناسب در مراکز آموزشی، در نظر گرفتن ساختمان مناسب برای مراکز، برخورد مناسب نیروی انسانی با مشتری و... عوامل غیر آموزشی است که باید در مبحث مشتری مداری رعایت گردد.
حاجیان زاده ضمن تاکید بر برخورد مناسب با مشتری بیان کرد: حتما باید شرایطی فراهم گردد که کارکنان ما برای برخورد مناسب و جذب مشتری و زبان آموز انگیزهی کافی را داشته باشند، برای این منظور با همفکری با جناب آقای دکتر هاشمی راهکارهایی را در نظر گرفته ایم.
ایشان در خصوص مسائل اقتصادی بیان کرد: درآمد کانون زبان دولتی است و ما می دانیم که یک بخش خصوصی نیستیم، بر همین اساس استفاده از اعتبارات و امکانات استانی کانون برای کانون زبان ایران می تواند مثمر ثمر باشد.
مدیر عامل کانون پرورش فکری ادامه داد: ما در کانون یک خانواده هستیم با عناوین مختلف، برخی کار تولیدی می کنند، بعضی کار فرهنگی می کنند و بعضی دیگر کار کانون زبانی انجام می دهند، اما در واقع همهی ما یک خانواده هستیم که تقسیم کار کرده ایم و باید تلاش نماییم تا الفت این خانواده را به طرق مختلف حفظ کنیم.
حاجیان زاده در بخش پایانی سخنانش به برخی پرسش های مطرح شده از سوی مدیران استانی از قبیل حقوق و دستمزد نیروی انسانی، وضعیت نیروهای قراردادی، پست های سازمانی، تبدیل وضعیت نیروها، واگذاری واحد فروش کانون به بخش خصوصی و ... پاسخ داد.