شنبه 30 فروردین 1404  | English
17

رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد

رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد

دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران در جلسه‌ی آغازین سال 1395 با کارکنان اداره‌ی مرکزی کانون زبان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، هاشمی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو ابراز امیدواری کرد سال جدید مملو از سربلندی، نشاط، سلامتی، آرامش و توفیقات روز افزون برای خانواده‌ی کانون باشد.

رییس کانون زبان ایران ضمن قدردانی و تشکر از تلاش های کارکنان در سال گذشته افزود: خوشبختانه سال 94 سال بسیار خوبی برای مجموعه‌ی کانون و به ویژه کانون زبان ایران بود و اتفاقات بسیار خوبی در این سال رقم خورد. در دو سال گذشته کانون زبان یک نوع وضعیت تثبیت شده و شرایط پایدار از نظر ساختاری و عملکردی را تجربه کرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در کانون زبان ایران در سال 94 گفت: سال گذشته برای کانون زبان ایران بسیار پربار و سرشار از پویایی بود و پروژه‌های موفقی در این سال به نتیجه رسید.

هاشمی ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در هر یک از معاونت های کانون زبان در سال 94 گفت: برنامه ابلاغی کانون زبان در سال 94 شامل 18 بند بود که از آن تنها 4 بند به طور کامل عملیاتی نشد، اما در سایر بندها این برنامه بیش از انتظار تحقق پیدا کرد. از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری دوره های آموزش زبان با اهداف ویژه، تولید محتوای آموزشی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی، توسعه‌ی بهره برداری از فناوری های آموزشی، تولید آزمون های جدید، طراحی و اجرای دوره های جدید در بخش های غیرانگلیسی و... اشاره کرد.

وی افزود: در سال 94 مستند سازی فعالیت‌های پژوهشی در چند سطح انجام شد و توانستیم برای اولین بار اسناد بالادستی و میانی را در حوزه های محتوا، ارزشیابی و سایر حوزه‌های مرتبط برای فعالیت هایمان طراحی کنیم.

همچنین در سال گذشته دوره‌های تخصصی ضمن خدمت به صورت فراگیر و گسترده برگزار شد و بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش در قالب 55 دوره برای مدرسان و کارکنان برگزار گردید.


هاشمی ادامه داد: در حوزه‌ی تغییر و آسیب شناسی بخش های غیرانگلیسی مهمترین اتفاق تغییر محتوا و روش آموزش بخش فرانسه است که از ترم بهار قرار است با کتاب ها و روشی جدید، ابتدا از سطوح پایین این تغییر به صورت پلکانی اعمال گردد.

همچنین، در زمینه‌ی استفاده از فناوری در حوزه‌ی آموزش و ارائه‌ی خدمات و سرویس به مخاطب اتفاقات بسیار خوبی افتاد که از آن جمله می توان به طراحی و بهره برداری از سامانه‌ی صدور مدارک، بهره برداری از سامانه‌ی آزمون های میان ترم بخش بزرگسالان گروه انگلیسی، نهایی سازی سامانه‌ی کارشناسان و مدرسان، برگزاری دوره بحث آزاد و... اشاره کرد.

وی گفت: مقوله‌ی مشتری مداری به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه ها در سال 94 تعریف شد که در حوزه‌ی ستادی اقدامات خوبی در طراحی خدمات براساس نیاز مخاطبان صورت گرفت. در سطح آموزش نیروی انسانی با موضوع مشتری مداری هم دوره‌های خوبی برگزار شد اما توجه به مقوله‌ی مشتری مداری از سوی مراکز آموزشی به نحوی که برای کانون زبان مطرح است هنوز جای کار دارد و مطالبه‌ی جدی ما از مراکز آموزشی تکریم مخاطب است.

جذب 175 نفر مدرس، بیش از 5 هزار بازدید از کلاس در بخش های انگلیسی و غیرانگلیسی، بیش از 38 مورد مجوز راه اندازی (راه اندازی مرکز آموزشی، راه اندازی بخش جدید و توسعه‌ی همکاری های آموزشی با سایر نهادها)، برگزاری دو دوره آزمون بین المللی DELE، کسب مجوز برگزاری مجدد آزمون های DELFو DALF، راه اندازی دوره های جدید آلمانی، تدوین کتاب جدید آموزش فارسی به غیرفارسی زبانان، بازبینی و طراحی محتوای دوره های ارتقا مدرسان، طراحی و تولید بیش از 60 کد آزمون و چاپ بیش از 8 عنوان کتاب کمک آموزشی، بروزرسانی و ارتقا سامانه ثبت نام و مشارکت در طرح سلامت همکاران از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته بود که رییس کانون زبان ایران به آن ها اشاره کرد.

 اقتصاد مجموعه‌ی کانون و بحث تامین معیشت همکاران موضوعی جدی است

هاشمی در ادامه ضمن اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" افزود: این راهبرد در کانون زبان ایران نیز می تواند بسیار راهگشا باشد؛ موضوع اقتصاد مجموعه‌ی کانون و بحث معیشت همکاران موضوعی جدی است.

وی ادامه داد: البته در همین راستا در سال 94 توانستیم مجوز ضریب بهره وری را برای مراکز آموزشی دریافت کنیم و امیدواریم که در سال جاری نیز بتوانیم این ساز و کار را با شرایطی بهتر ایجاد نماییم.

رییس کانون زبان ایران ضمن اشاره به تلاش ها و برنامه های کانون در حوزه‌ی معیشت همکاران گفت: ما نیز در همین راستا در کانون زبان ایران در اواخر سال 94 چندین جلسه با کارشناسان خبره‌ی حوزه‌ی اقتصاد برگزار کردیم و امیدواریم با نتایج حاصل از این جلسات و با نگاهی که در حوزه‌ی اقتصاد برای کانون وجود دارد اقداماتی صورت گیرد که یکی از نتایج آن تاثیرگذاری بر معیشت نیروی انسانی و پرداخت های پرسنلی باشد.


هاشمی گفت: سخنان روز گذشته‌ی جناب آقای حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری در دیدار با کارکنان کانون نیز نشان از توجه به معیشت و شرایط اقتصادی همکاران دارد.

وی افزود: خوشبختانه با همه‌ی محدودیت های منابع و مسائل مالی و اقتصادی که وجود دارد توانستیم پرداخت مدرسان را برای سال 95 در سطح نسبتا مطلوب تعریف نماییم. مجموعه‌ی کانون تمام تلاش خود را می کند تا در حد امکان شرایط معیشتی مناسب تری برای همکاران ایجاد شود چرا که معتقدیم نیروی انسانی است که می تواند سازمان را شکوفا کند و به بالندگی برساند.

هاشمی همچنین به تهیه و تدوین برنامه‌ی راهبردی برای اولین بار در کانون زبان اشاره کرد و گفت: سند چشم انداز و برنامه راهبردی کانون زبان در دست تدوین است و به زودی نهایی می شود.

رییس کانون زبان ایران به سه اقدامی که به عنوان کارهای کلان و کلیدی در حوزه مدیریت راهبردی سازمان باید به نتیجه برسد اشاره کرد و گفت: مطالعه‌ی گذشته‌ی کانون زبان ایران، مطالعه و آسیب شناسی شرایط فعلی و مطالعه‌ی آینده و ارائه‌ی برنامه برای آینده‌ی کانون زبان ایران سه اقدامی است که باید در حوزه مدیریت راهبردی سازمان به نتیجه برسد.

وی افزود: در کانون زبان ایران با نگاهی به گذشته و دستاوردهایی که کانون زبان ایران داشته است نگاه به آینده را نیز دنبال می کنیم. در این راستا تلاش بر این است تا با تعریف راهبردهایی مشخص برای آینده نگری و آينده نگاری ساز و کاری مدون طراحی شود. در حوزه‌ی تدوین یک برنامه‌ی بلند مدت نیازمند یک مطالعه دقیق و عمیق در خصوص شرایط فعلی کانون زبان، شرایط فعلی آموزش زبان در کشور، چالش های سازمان، چالش های آموزش زبان، دستاوردهای آموزش زبان و آینده آموزش زبان در دنیا، ایران و کانون زبان ایران بودیم، با این نگاه و بهره گیری از مدل هایی که وجود دارد شروع به جمع آوری داده ها کردیم. در این کار، یک تیم با تجربه ذیل شورای راهبردی کانون زبان ایران که در حوزه‌ی شورای معاونان تعریف شده است فعال شد که با مطالعه اسناد بالادستی و همچنین جمع بندی نظرات ارسال شده از سوی استان ها و مدیریت های ستادی مراحل نهایی تهیه این سند در حال انجام است.

"کیفیت، تنوع و توسعه ی آموزش ها" رویکرد اصلی کانون زبان ایران در سال جدید

هاشمی در ادامه رویکرد اصلی کانون زبان را در سال جدید مبتنی بر "کیفیت، تنوع و توسعه‌ی آموزش ها" عنوان کرد و با اشاره به محورهای اصلی برنامه در سال 95 بیان کرد: فعالیت های کلان کانون زبان ایران در سال جدید مشتمل بر نهايي سازی برنامه راهبردی کانون زبان ايران، نهايي سازی برنامه اقدام عملياتی در راستای برنامه راهبردی، تعريف استراتژيهای بازاریابی در راستای برنامه‌ی راهبردی و طراحی برنامه‌ی توسعه‌ی اقتصادی کانون زبان است.

وی به برنامه هایی که قرار است در سال 1395 در هریک از معاونت های کانون زبان اجرا شود اشاره کرد و گفت: در معاونت پژوهش و برنامه ریزی، به روزرسانی کتاب های آموزشی، توسعه و تنوع بخشی دوره های آموزشی دانشگاهی، توسعه و تنوع بخشی فناوری آموزشی و... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: توسعه‌ی متوازن مراکز آموزشی، تقويت و توسعه‌ی آزمون جذب مدرس با جهت گيری توسعه‌ی مراکز در شهرهایی که کانون زبان در آن حضور ندارد، توسعه و تنوع بخشی دوره‌های آموزشی در مراکز آموزشی، توسعه و تنوع بخشی دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت، توسعه و تنوع بخشی دوره‌های آموزش زبان با اهداف ويژه، جذب و تربيت مدرس دوره‌های آموزش زبان با اهداف ويژه، جذب و تربیت مدرس دوره‌های مجازی، توسعه فعالیت‌های آموزشی برون کانونی، توسعه و تنوع‌بخشی دوره‌های زبان عمومی و آموزش زبان با اهداف ويژه در بخش‌های غيرانگلیسی، توسعه و تنوع بخشی محصولات کمک آموزشی در بخش‌های غيرانگلیسی، برگزاری دوره‌های جدید آموزش مجازی از جمله برنامه های معاونت آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی است.


رییس کانون زبان ایران افزود: ارتقاء کيفيت و توسعه‌ی فضاها و تجهيزات آموزشی در مراکز آموزشی، به روزرسانی سیستم تجميع، ارتقاء سیستم دريافت شهريه، به روزرسانی سیستم‌های اداری با استفاده از فناوري‌های جديد، ارتقاء سیستم‌های فناوری ارتباطات در کانون زبان ايران، بازنگری سیستم‌های مالی و ارتقاء سیستم‌های پرداخت و بیمه، توسعه اقدامات رفاهی، پشتیبانی های اجرایی در ستاد و مراکز استان ها و ارتقاء کيفيت و توسعه‌ی فضاها و تجهيزات آموزشی در مراکز آموزشی برنامه های معاونت اداری و مالی کانون زبان ایران در سال 1395 خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی روابط عمومی نیز برنامه هایی همچون ارائه‌ی برنامه‌ی مدون و جامع جهت طراحی یک منظومه‌ی تبليغاتی در راستای برنامه‌ی راهبردی کانون زبان، به روزرسانی محتوا و ساختار نشريه‌ی نمای نزديک و مستندسازی فعاليت‌های ستادی و استانی انجام خواهد شد.

هاشمی گفت: بعضی از این پروژه ها در یک بخش قابل تحقق و انجام نیست و حتما نیاز به یک تعامل بین بخشی دارد.

در حوزه‌ی استانی نیز ارتقاء کيفيت فضا و تجهيزات آموزشی، توسعه متوازن مراکز آموزشی بر اساس الگوی توسعه استانی، ارتقا سطح بهره‌وری مراکز آموزشی و افزايش جمعيت زبان‌آموزی در استان، توسعه و تنوع بخشی دوره‌های آموزش عمومی در استان، توسعه و تنوع بخشی دوره‌های آموزش زبان با اهداف ويژه در سطح استان و توسعه و تنوع بخشی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان و مدرسان در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

هاشمی در ادامه به بیان توصیه هایی برای عملیاتی شدن فعالیت های کانون زبان در سال1395 پرداخت و گفت: داشتن عملکرد برنامه محور، تمرکز بر روی پروژه های در حال انجام، تمرکز بر نتیجه، داشتن نگاه عملیاتی، اقدام معطوف به نیاز آموزشی مشتری، ارتباط موثر، مستقیم و مستمر با استان ها، توجه به احترام سازمانی و اخلاق حرفه ای و ساماندهی جلسات برای دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار ضروری و مهم است.

وی در خصوص داشتن عملکرد برنامه محور گفت: رویکردهایی که از سوی کانون زبان ایران ابلاغ می شود مشتمل بر محورهای اصلی است، این محورهای اصلی که جزء ارکان کاری کانون زبان در یک سال به حساب می آیند باید تبدیل به برنامه‌ی عملیاتی شوند. یکی از استراتژی هایی که به ما کمک می کند که در سال 1395 با بازده بیشتر فعالیت هایمان را به ثمر برسانیم این است که برای کاری که انجام می دهیم هدف، زمان، منابع، محدودیت ها، سیستم ارتباطی و ... را تعیین نماییم. در همین راستا از همه‌ی همکاران انتظار داریم که علاوه بر فعالیت های جاری، برای هر پروژه یک برنامه عملیاتی تعریف کنند و مطابق برنامه فعالیت ها را به سرانجام برسانند.

تمرکز بر روی پروژه و همچنین تمرکز بر روی خروجی و نتیجه‌ی پروژه بسیار اهمیت دارد و لازم است در زمان تعیین شده نتیجه حاصل شود.

هاشمی در خصوص مشتری مداری گفت: اقدام ما باید معطوف به نیاز آموزشی مخاطب باشد. در هر پروژه و فعالیتی که در کانون زبان تعریف می شود باید نیاز آموزشی مخاطب در نظر گرفته شود و این موضوع تنها محدود به یک سال خاص نیست.

وی در ادامه احترام سازمانی و اخلاق حرفه ای را مقوله هایی دوسویه در حوزه‌ی ارتباطات عنوان و ضمن تاکید بر آن افزود: این دو مقوله باید در حوزهی مشتریان داخلی (همکاران) و مشتریان خارجی ( زبان آموزان) مورد توجه قرار گیرد و در رفتار همکاران متجلی شود.

هاشمی در خصوص ساماندهی جلسات گفت: باید تلاش نماییم که جلساتمان در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین خروجی را داشته باشد.

رییس کانون زبان ایران در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: همکاری با شما برای من باعث افتخار است، امیدوارم در سال 95 نیز از همیاری همه‌ی همکاران در کانون زبان ایران بهره مند شویم و بتوانیم در تحقق برنامه های سال جدید کوشا باشیم.
تعداد امتیازات: (8) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1658)
گروه خبر: سایر اخبار
کد خبر: 1561
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد
  • رییس کانون زبان ایران با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد

RSS comment feed نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: