ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 03 مرداد 1395 16:06
( گروه:
سایر اخبار )
در نشستی مشترک با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رییس کانون زبان ایران، معاونان مدیرعامل و مدیران کل ستادی، گسترش همکاریهای کانون و معاونت آموزش متوسطه در حوزه ی نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.
به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری، در این نشست ابتدا علیرضا حاجیانزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری به ارایه گزارشی از فعالیتها و تولیدات کانون و برنامهریزیهای صورت گرفته با بخشهای مختلف وزارت آموزش و پرورش برای ارتباط بیشتر و بهرهمندی کودکان و نوجوانان از ظرفیتهای موجود در دو مجموعه پرداخت.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامههای مشترک با معاونتهای مختلف آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان افزود: اگرچه در ظاهر موضوع فعالیتهای کانون غنیسازی اوقات فراغت بچههاست و با شیوههای ویژهی فرهنگی و هنری ارایه میشود اما ما اعتقاد داریم آموزشهای غیر رسمی این مجموعه مکمل آموزشهای رسمی است که در مدرسهها ارایه میشود.
وی ظرفیت کانون زبان ایران با بیش از 220 مرکز آموزشی که در آن 7 زبان زنده دنیا به زبانآموزان آموزش داده میشود و حوزه فضای مجازی و راهاندازی پرتال کودک و نوجوان در کانون را از فرصتهایی عنوان کرد که میتوان با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش متوسطه بسیاری از نیازهای این حوزه را مرتفع ساخت.
در بخش دیگری از این نشست نیز علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که سالهاست دغدغه شده است حوزهی آموزش زبانهای خارجی است، اگر کانون زبان ایران بتواند پیوند مناسبی با آموزش و پرورش داشته باشد میتوانیم به این حوزه کمک کنیم.
وی ادامه داد در حال حاضر کتابهای سهپایه در دوره اول متوسطه به رویکردهای کانون بسیار نزدیک شده اما متناسب با معلمان این دوره نیست اگر بتوانیم با برنامهریزی برای ارتقای سطح معلمان زبان مدارس، زمینهی لازم برای شرکت معلمان زبان در دورههای تربیت مدرس کانون زبان را فراهم کنیم به این حوزه کمک زیادی میشود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین ارتباط بیشتر کانون زبان با دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع تایید صلاحیت معلمان زبان و اعطای گواهیهای صلاحیت حرفه ای به گونهای که در رتبهبندی معلمان نیز تاثیر داشته باشد را در تقویت این حوزه با اهمیت دانست.