مهلت ثبت نام اینترنتی برای ترم زمستان در کانون زبان ایران به پایان رسیده است و چند روزی است که ثبت نام حضوری در مراکز آموزشی صورت می گیرد. با توجه به تمهیداتی که در این ترم از سوی بخش فناوری اطلاعات صورت گرفته بود انتظار داشتیم که بیشتر زبان آموزان توانسته باشند در مدت زمان اعلام شده ثبت نام اینترنتی انجام دهند ومراجعه برای ثبت نام حضوری کمتر شده باشد. این انتظار ما را برآن داشت تا به تعدادی از مراکز مراجعه کنیم و نحوه و فرآیند ثبت نام را از نزدیک مشاهده کنیم.
مرکز طالقانی اولین جایی بود که به آن جا مراجعه کردیم، صف کوتاهی در حیاط ایستاده بودند و به نوبت کارهای ثبت نام شان را انجام می دادند. با چند نفری که در صف بودند گفت و گو را آغاز کردیم:
پدر رضا یونسی که برای ثبت نام پسرش در سطح Race1 آمده بود، نحوه آموزش در کانون زبان را نسبت به آموزشگاه های دیگر بهتر می دانست و معتقد بود که پسرش پیشرفت خوبی در این آموزشگاه دارد. وی همچنین درباره ثبت نام این ترم در کانون زبان گفت: من همیشه ثبت نام اینترنتی انجام می دهم اما بعد از ثبت نام باز هم مجبور می شویم دوباره به مرکز مراجعه کنیم، چون با وجود این که سعی می کنم که اولین نفری باشم که ثبت نام می کند اما کلاس ها در 10-15 دقیقه اول پر می شود.
مادر محمد امین کیانی، برای ثبت نام پسرش در سطح Run3 آمده است، درباره انتخاب کانون زبان ایران می گوید: پسرم دو سال در یک آموزشگاه دیگر درس می خواند اما پیشرفت خوبی در آن جا نداشت برای همین تصمیم گرفتیم که به کانون زبان بیاید چون سطح علمی بالاتری نسبت به آموزشگاه های دیگر دارد. وی ادامه می دهد: به نظر من یکی از مشکلاتی که در کانون زبان وجود دارد در زمان تعیین سطح است. چون ما در زمان تعیین سطح از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر این جا معطل بودیم و هیچ برنامه مشخصی برای این کار وجود نداشت. اگر این امکان وجود داشته باشد که روزهای تعیین سطح بیشتر باشد و برنامه ریزی برای آن وجود داشته باشد خیلی برای ما بهتر است.
وی درباره ثبت نام می گوید: من معمولا اینترنتی ثبت نام می کنم اما این ترم مشکلی برای پسرم پیش آمد که مجبور شدم حضوری برای ثبت نام مراجعه کنم. ایراد ثبت نام اینترنتی این است که باید در همان دقایق اول ثبت نام را انجام دهیم چون کلاس ها زود پر می شود. اما در عین حال باید بگویم که از نحوه برخورد و پاسخگویی کارکنان این مرکز بسیار راضی هستم.
خانمی دیگر که برای ثبت نام پسرش آمده است می گوید: چون قبلا دخترم هم کانون زبان می آمد با این جا آشنایی کامل داشتم و از نحوه آموزش و برنامه ریزی کانون خیلی راضی بودم برای همین پسرم هم به این جا آمد. ترم قبل برای ثبت نام دخترم با مشکلات خیلی زیادی مواجه بودیم ولی خدارو شکر این ترم به راحتی توانستیم ثبت نام اینترنتی انجام دهیم. به نظر من ثبت نام اینترنتی از حضوری خیلی بهتر است و مانع ازدحام می شود اما متاسفانه ما به دلایلی نتوانستیم اینترنتی ثبت نام کنیم و مجبور به مراجعه حضوری شدیم.
در ادامه با مسئول مرکز آموزشی طالقانی، محمود ترابی نیز صحبت کردیم. ترابی تعداد زبان آموزانی را که در این ترم در مرکز طالقانی ثبت نام اینترنتی کرده اند را 3390 نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه از مهمترین مشکلاتی که در زمان ثبت نام برای ما پیش می آید، عدم اطلاع ارباب رجوع است چرا که آن ها فکر می کنند وقتی شهریه را پرداخت کرده اند ما باید خودمان برای آن ها حفظ روز و ساعت انجام دهیم و جایشان را رزرو کنیم، با این که ما در بخش آموزش و حتی روی بردهای مرکز هم اطلاع رسانی می کنیم اما باز هم این اشتباه برایشان پیش می آید و زمانی به این جا مراجعه می کنند که کلاس ها پر شده است.
ترابی ادامه می دهد: مراجعه کنندگان فقط به دنبال خواسته های خود هستند و به امکانات ما توجهی نمی کنند. ما برای رفاه حال آنان تا روز پنجشنبه برای ثبت نام حضوری زمان گذاشتیم و با مدرسان صحبت کردیم و حتی از مراکز دیگر هم مدرس گرفتیم تا بتوانیم در ساعت هایی که بیشتر مورد توجه زبان آموزان است مدرس داشته باشیم.
دومین مرکز آموزشی که به آن جا رفتیم، فدک بود. تعدادی از زبان آموزان همراه با والدینشان در حیاط ایستاده بودند و منتظر بودند تا نوبت شان اعلام شود. گفت و گو را با والدین یکی از آن ها شروع کردیم و ایشان گفت: پسرم در سطح Run3 درس می خواند اما چون فرصت نکردم که اینترنتی ثبت نام کنم حضوری آمدم. از کیفیت آموزشی کانون زبان نسبت به موسسات دیگر خیلی راضی هستم و اعتبار مدرکش هم برایم بسیار مهم است. وی همچنین ادامه داد: ترم قبل برای ثبت نام اینترنتی خیلی به مشکل برخوردیم که من فکر می کنم اگر اطلاع رسانی کامل و زمانبدی درست انجام بگیرد همه این مشکلات حل خواهد شد.
خانم دیگری که در حال ثبت نام پسرش است می گوید: همسر من قبلا از زبان آموزان کانون بود و همین آشنایی کاملی که با این جا داشتیم باعث شد تا تصمیم بگیریم که پسرمان هم به کانون زبان بیاید. باید بگویم که ما به راحتی ثبت نام اینترنتی انجام دادیم و مشکلی هم با سایت نداشتیم اما برای تغییر روز و ساعت مجبور شدیم حضوری مراجعه کنیم.
او می افزاید: به نظر من اگر تعداد مراکز کانون زبان ایران در نقاط مختلف شهر بیشتر شود و همچنین اگر تعداد مدرسان و کلاس ها بیشتر باشد خدمت رسانی بهتری صورت خواهد گرفت.
خانمی دیگر برای ثبت نام پسرش در سطح Run4 منتظر ایستاده بود که سر صحبت را با او باز کردیم و به ما گفت: پسر من قبلا به موسسه دیگر می رفت اما چون از سیستم آموزش آن جا اصلا راضی نبودیم و سطح علمی خوبی نداشت و هیچ پیشرفتی در پسرم ندیدیم تصمیم گرفتیم به کانون زبان بیاید که خدارا شکر تا به این جا خیلی از پیشرفتش رضایت داشتیم.
او ادامه می دهد: من برای ثبت نام پسرم خیلی استرس داشتم چون فکر می کردم که این ترم نتواند ثبت نام کند اما خداروشکر ثبت نام اینترنتی انجام دادیم اما چون امکان حفظ روز و ساعت وجود نداشت و کلاسی هم ارائه نشده بود مجبور شدیم حضوری مراجعه کنیم و در روز و ساعت دیگری ثبت نام کنیم.
معصومه جعفریار، مسئول مرکز آموزشی فدک درباره نحوه ثبت نام اینترنتی در این ترم می گوید: ما در این ترم در حدود 2000 نفر ثبت نام اینترنتی داشتیم. خدارو شکر این ترم نسبت به ترم گذشته شرایط خیلی بهتر بود. اما باز هم عده ای از مراجعه کنندگان برای حفظ روز و ساعت به مرکز آمده بودند و می گفتند از ساعت 12 ظهر وارد سایت ثبت نام شده اند اما سایت دچار مشکل بوده و باز نمی شده است.
مرکز بعدی سهروردی بود. صف طولانی مراجعه کنندگان به راهرو ها کشیده شده بود. پدر یکی از زبان آموزان که از نحوه ثبت نام اینترنتی گلایه داشت گفت: مشکل اصلی ما در زمان تغییر روز و ساعت به وجود آمد به این ترتیب که به ما گفتند ساعت 11 وارد سایت شویم اما در آن ساعت هیچ کلاسی ارائه نشده بود و هیچ کاری نمی توانستیم بکنیم تا این که به زحمت با یکی از کارکنان دفتر مرکزی تماس گرفتم و ایشان به من گفتند که هنوز کلاس ها در سایت قرار نگرفته است و باید حضوری به مرکز مراجعه کنید اما الان هم که به این جا آمده ام می گویند کلاس نداریم. من مجبور شدم یک روز مرخصی کاری بگیرم تا بیایم این جا و فقط یک سوال بپرسم؟! اگر در مرکز تلفن وجود دارد باید جوابگوی تماس گیرنده ها باشند.
مادر امیرحسین بیات که برای ثبت نام پسرش در سطح Inter3 آمده است، می گوید: پسر و دختر بزرگترم قبلا به کانون زبان می آمدند و آموخته هایشان از کانون خیلی در کنکور به آن ها کمک کرد. به نظر من از نظر گرامر کانون زبان به موسسات دیگر برتری دارد. اما با وجود این مزیت ها برای ثبت نام ما با مشکل روبرو شدیم و نتوانستیم سایت را برای ثبت نام باز کنیم. فکر می کنم اگر تعداد کلاس ها بیشتر شود و افرادی که برای پاسخگویی در نظر گرفته می شوند به درستی پاسخگو و راهنمایی کننده مراجعین باشند روند ثبت نام حضوری هم به راحتی صورت می گیرد.
خانمی دیگری که برای ثبت نام پسرش در سطح Race1 آمده است از سایت کانون زبان شکایت می کند و می گوید: سایت که به سختی باز می شود و بعد از این که به سختی باز شد کلاسی برای ثبت نام وجود نداشت و لذا مجبور شدیم حضوری برای ثبت نام بیائیم. من کانون زبان را به خاطر سطح بالای آموزش و اعتبار مدرکش انتخاب کرده ام و انتظار ندارم مسائل غیر آموزشی آن همانند آموزشش نباشد.
محمدرضا صادقی، مسئول مرکز آموزشی سهروردی درباره عدم پاسخگویی مناسب وبه موقع به تلفن ها گفت: مشکل ما حضور زیاد خانواده ها در مرکز است که مانع پاسخگویی مناسب ما می شود. مثلا همین الان که من دارم با شما صحبت می کنم حتما کسانی هستند که دارند تماس می گیرند ولی من فکر می کنم که اولویت پاسخگویی با شما است که این جا حضور دارید، البته باز هم ما تاجایی که امکان داشته باشد پاسخگوی تلفن ها هستیم حتی نیروهای خدماتی ما هم در زمان های شلوغی مرکز تلفن را جواب می دهند و یک تلفن بی سیم هم دائما دست یکی از همکاران است و به سوالات زبان آموزان پاسخ می دهد و به دنبال این هستیم تا شرایط را برای ثبت نام زبان آموزان مساعد کنیم.
مرکز آموزشی گلبرگ مقصد بعدی مان بود. در دفتر آموزش تعداد کمی از زبان آموزان برای ثبت نام حضوری آمده بودند. چهرزاد کیانی که برای ثبت نام در سطح Inter2 آمده بود، درباره کانون زبان گفت: به نظر من کسانی که زبان انگلیسی را در کانون زبان آموخته اند نسبت به دیگران موفق تر هستند و سطح علمی شان بالاتر است. درباره ثبت نام اینترنتی هم باید بگویم که در ترم های قبل خیلی با این مسئله مشکل داشتیم ولی خداروشکر این ترم باتوجه به گفته های دوستانم خیلی از این مشکلات حل شده اما من به دلیل مشکلاتی که داشتم نتوانستم اینترنتی ثبت نام کنم.
او همچنین می افزاید، اگر این امکان وجود داشته باشد که تعداد کلاس ها و تنوع زمانی آن ها بیشتر باشد تا ما به راحتی بتوانیم هر ساعتی که می خواهیم کلاس انتخاب کنیم خیلی بهتر است.
خانم دیگری که برای ثبت نام دخترش آمده بود می گوید: دختر من قبل از این جا به موسسه دیگری می رفت اما متاسفانه پیشرفتی در سطح زبان انگلیسی اش ایجاد نشده بود تا این که بعد از تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که کانون زبان می تواند سطح زبان دخترمان را بالا ببرد. این ترم دسترسی به اینترنت نداشتیم که ثبت نام کنیم اما در ترم های گذشته بدون هیچ مشکلی، به راحتی مراحل ثبت نام را انجام می دادیم. به نظر من همه شرایط درکانون زبان خوب است و از این بهتر نمی شود.
شایسته همتی مسئول مرکز آموزشی گلبرگ درباره روند ثبت نام حضوری در این مرکز می گوید: ما از ساعت هفت و نیم صبح کارمان را شروع کردیم و بعد از دادن شماره به زبان آموزان به ترتیب ثبت نام ها صورت گرفت که علت راحتی این مسئله هم این بود که در این ترم هم تعداد کلاس ها اضافه شده بود و هم فضای مناسبی در اختیار داشتیم. در این ترم در حدود 1939 نفر ثبت نام اینترنتی داشتیم که از این تعداد 1000 نفر حفظ روز و ساعت و بقیه نیز تغییر روز و ساعت داشتند و در ارتباط با ثبت نام اینترنتی هیچ مشکلی نداشتیم و ثبت نام ها به آسانی صورت گرفت.
در ثبت نام حضوری نیز برای جلوگیری از ازدحام مراجعه کنندگان گروه بندی کردیم و ثبت نام هر گروه در ساعت معین شده انجام گرفت و به دنبال این بودیم تا پاسخگویی مناسبی به زبان آموزان داشته باشیم.
در ادامه به مرکز آموزشی کمال رفتیم. خانمی که در حال ثبت نام پسر 15 ساله اش در سطح Run4 بود درباره ثبت نام اینترنتی به ما گفت: من هر ترم به راحتی پسرم را اینترنتی ثبت نام می کنم اما این ترم به خاطر شرایط سنی پسرم که به گروه سنی بزرگسالان آمده است مجبور شدم حضوری برای ثبت نام بیایم اما همه همکلاسی های پسرم به راحتی اینترنتی ثبت نام کرده بودند.
وی ادامه می دهد: من کانون زبان را بر اساس تعریف هایی که از آشنایان و اقوام شنیده بودم انتخاب کرده بودم اما بعد از چند ترم خودم هم به سطح بالای آموزش، کلاس ها و مدرسان این جا پی بردم.
مادر دیگری که ثبت نام پسرش را انجام داده است می گوید: یکی از مهمترین علت هایی که من پسرم را به کانون زبان فرستادم این بود که برخلاف موسسات دیگر فقط به دنبال پول نیستند و به یادگیری بچه ها توجه می کنند. این مسئله که در کانون زبان به بچه ها سخت گرفته می شود یکی از نکات مثبت آن است.
وقتی درباره ثبت نام اینترنتی از او سوال می کردیم، گفت: من این ترم هر چه تلاش کردم نتوانستم اینترنتی ثبت نام کنم، البته فکر می کنم که اگر در همان ساعت های اولیه که برای ثبت نام اعلام شده بود وارد سایت می شدم بهتر بود اما چون دیر مراجعه کردم که کلاس ها پر شده بود و مجبور شدم حضوری ثبت نام کنم.
خانم دیگری همراه با پسرش در حال ثبت نام در سطح Basic3 است، می گوید: این ترم به دلیل مشکلی که برایمان بوجود آمد نتوانستیم اینترنتی ثبت نام کنیم. اما به نظر من یکی از مهمترین مشکلات کانون زبان این است که ساعت کلاس ها برای ما مناسب نیست یعنی اگر این امکان وجود داشت که در هر ساعتی که ما می خواستیم کلاس ارائه می شد خیلی خوب بود.
صحبت مان را با محمد علی خسرو پناهی مسئول مرکز آموزشی کمال ادامه می دهیم. او می گوید: ما در این ترم در حدود 400 نفر ثبت نام اینترنتی داشتیم. این که ما به سمت استفاده از تکنولوژی برویم خیلی خوب است، مثلا همین پیش پرداخت الکترونیکی شهریه خیلی طرح خوب و مناسبی بود و توانست بار زیادی از مشکلات را حل کند.
در ادامه به مرکز شهرک قدس می رویم و با تعدادی از زبان آموزان و والدین آن ها نیز صحبت می کنیم:
خانمی که برای ثبت نام پسرش در سطح Run2 آمده است می گوید: من قبلا نسبت به آموزشگاه های دیگر آشنایی داشتم و دیده بودم که بعد از این که بچه ها به یک سطح مشخص می رسیدند برای ترم های بالاتر دیگر کلاس تشکیل نمی شود و این معضل بزرگی بود اما با تحقیقاتی که در مورد کانون زبان ایران انجام دادم، دیدم که این مشکل این جا وجود ندارد و تعداد زبان آموزان و متقاضیان آنقدر زیاد است که احتمال کنسل شدن بوجود نمی آید؛ برای همین کانون زبان را انتخاب کردم.
او ادامه می دهد: در ترم های گذشته اینترنتی ثبت نام می کردیم اما آنقدر به مشکل برمی خوردیم و آنقدر فرآیند ثبت نام برایمان دشوار بود که این ترم تصمیم گرفتم حضوری برای ثبت نام مراجعه کنم و ثبت نام اینترنتی را امتحان هم نکردم. اما درخواستی که دارم این است که اگر این امکان فراهم شود که در اولین جلسه کلاس توزیع کتاب هم صورت بگیرد خیلی برای ما بهتر است.
آقایی که در حال ثبت نام برادرش است می گوید: ما کانون زبان را به دلیل نزدیکی اش به منزل مان و همچنین اعتبارش انتخاب کردیم. در کانون زبان نسبت به موسسات دیگر سختگیری یک مقدار بیشتر است که همین موضوع به نفع زبان آموز است. وی درباره ثبت نام اینترنتی می گوید: برادرم اینترنتی ثبت نام کرده است اما الان برای تغییر روز و ساعت آمده ام، اما تا آن جا که می دانم به راحتی ثبت نام کرده و مشکلی نداشته است. اما در ترم قبل ما یک مشکل عمده داشتیم و آن این بود که برادرم سطح pre1 قبول شد اما چون کلاس ها پر بود برادرم را یک سطح پائین تر پذیرفتند.
خانمی دیگر از نحوه اطلاع رسانی در این مرکز ناراضی است و می گوید: این شیوه اطلاع رسانی در این جا اصلا مناسب نیست. وقتی پسرم غایب می شود به من اطلاع نمی دهند و یا اگر دیر و زود به کلاس می رسد ما مطلع نمی شویم.
به اتاق مسئول مرکز می رویم تا با آقای خشایار نیک پی نیز گفت و گویی کوتاه انجام دهیم:
نیک پی درباره ثبت نام اینترنتی در مرکز شهرک قدس می گوید: ما در این ترم در واحد برادران 900 نفر و در واحد خواهران 1400 نفر ثبت نام اینترنتی داشتیم. در این رابطه مشکل خاصی نداشتیم فقط از بین 600 نفری که در واحد خواهران و 400 نفری که در واحد برادران پرداخت آنلاین انجام داده بودند 5-4 نفر شهریه پرداخت کرده بودند و بستانکاری آن ها برای ما نیامده بود که به آن ها گفتیم به بانک بروند و گزارش پرداخت شان را از بانک بگیرند و برای ما بیاورند و غیر از این چند مورد، هیچ مشکل دیگری برای ثبت نام اینترنتی نداشتیم. حتی خود من هم چند بار به سایت مراجعه کردم و دیدم که هیچ مشکلی وجود ندارد. یکی از دلایلی هم که در ثبت نام حضوری باعث می شود مقداری معطلی به وجود بیاید استفاده از دستگاه کارت خوان است.
مرکز صادقیه تقریبا خلوت است و چند نفری برای ثبت نام در حال صحبت کردن با کارکنان و مسئول مرکز هستند. خانمی که پسرش از مقطع نوجوانان به بزرگسالان آمده است می گوید: به نظر من بچه هایی که از کودکی به کانون زبان آمده اند باید یک تفاوتی با بچه های جدیدالورود داشته باشند.
پسر من قبلا در کانون زبان درس خوانده است و با وجود این که تعیین سطح هم داده است اما چون سنش پائین است مقاطع بالاتر ثبت نام نمی شود یعنی در واقع تعیین سن است نه تعیین سطح.
خانم دیگری که برای ثبت نام پسرش آمده است می گوید: من سه تا فرزند دارم که هر سه تای آن ها زبان آموز کانون زبان هستند. چون من فکر می کنم کانون زبان ایران نسبت به موسسات دیگر معتبرتر و قدیمی تر است. چون بچه هایم به من گفتند که سایت مشکل دارد و نمی توانند اینترنتی ثبت نام کنند من را برای ثبت نام حضوری فرستادند در صورتی که ترم قبل به راحتی توانسته بودند اینترنتی ثبت نام کنند.
مهرداد فیضی که در حال ثبت نام است، می گوید: این ترم به خاطر عدم دسترسی خودم به اینترنت نتوانستم اینترنتی ثبت نام کنم اما ترم های قبل به راحتی ثبت نام اینترنتی می کردم. من اطلاعی از سیستم واریز اینترنتی در این ترم نداشتم و الان مطلع شدم که واقعا اقدام خوبی است.
وی درباره کانون زبان می گوید: کانون زبان ایران نسبت به آموزشگاه های دیگر از همه لحاظ بهتر است اما روند رزرو به خصوص در مرکز صادقیه به کندی صورت می گیرد.
اسماعیل قنبری مسئول مرکز آموزشی صادقیه درباره ثبت نام اینترنتی می گوید: ما در این ترم در حدود 1500 نفر ثبت نام اینترنتی داشتیم و فقط تعداد محدودی از زبان آموزان بودندکه شماره زبان آموزی شان در سیستم ثبت نام یافت نمی شد. البته تا زمانی که برنامه براساس حفظ روز و ساعت باشد مشکلی به وجود نمی آید. در پرداخت اینترنتی با کارت شتاب نیز عده ای از افراد با مشکل مواجه می شوند که همین مسئله باعث می شود که مراجعه حضوری به مرکز داشته باشند. از طرف دیگر اطلاع رسانی که از سوی مرکز صورت می گیرد توسط زبان آموزان به والدین منتقل نمی شود.
در مرکز مشکوه خانمی که برای ثبت نام دخترش آمده است، می گوید: دخترم قبلا به یک موسسه دیگر می رفت اما از شیوه آموزش آن جا راضی نبود و گفت می خواهم به کانون زبان بروم و از وقتی که به این جا آمده است خیلی راضی است. اما من فکر می کنم که تعیین سطح در کانون زبان یکی از مهمترین مشکلات آن است چون وقتی دخترم یک ترم مجبور به مرخصی شد دوباره از او تعیین سطح گرفتند. اگر این امکان وجود داشته باشد که تعداد کلاس ها بیشتر شود و یا حتی در ساعاتی که تقاضای زبان آموزان بیشتر است تعداد بیشتری کلاس ارائه شود خیلی خوب است.
آقایی که برای ثبت نام دخترش آمده است در پاسخ به سوالات ما می گوید: از زمان های خیلی دور با کانون زبان آشنایی داشتم و فکر می کنم از نظر محتوا و لهجه با موسسات دیگر تفاوت قابل توجهی دارد. چون دخترم ترم قبل مرخصی گرفته بود مجبور شدیم که حضوری مراجعه کنیم اما ترم های قبل اینترنتی ثبت نام می کردیم.
وی اضافه می کند: من یک انتقاد نیز به کانون زبان دارم و آن این است که لازم است در بعضی از مقررات تجدید نظر کنند. مقرراتی مثل چهار جلسه غیبت و این که دو جلسه تاخیر، یک جلسه غیبت حساب می شود اگر کمی تعدیل شود خیلی بهتر است.
خانمی که در حال ثبت نام دخترش است می گوید: پسرم در یک موسسه دیگر زبان می خواند و به نظر من کانون زبان نسبت به آن موسسه خیلی قانونمند تر است و به بچه خیلی سخت می گیرند که این موضوع به نفع خود بچه هاست. این ترم به دلایلی نتوانستیم اینترنتی ثبت نام کنیم اما ترم های قبل به راحتی این کار را انجام دادیم ولی فکر می کنم الان روند ثبت نام خیلی بهتر شده چون در گذشته مجبور بودیم در صف های طولانی، ساعت ها بایستیم.
شراره یعقوبی مسئول مرکز آموزشی مشکوه درباره ثبت نام اینترنتی می گوید: ما در این ترم در حدود 1520 نفر ثبت نام اینترنتی و در حدود 1400 نفر پرداخت اینترنتی داشتیم و 1700 نفر نیز از ما رمز عبور گرفتند. اما در مجموع باید بگویم که مشکلی پیرامون ثبت نام اینترنتی نداشتیم و تنها تعداد انگشت شماری بودند که برایشان مشکل به وجود آمده بود. ما در این ترم به واسطه تغییر ساعت مدارس ناگزیر به تغییر ساعت های کلاسی شدیم و برای مطمئن شدن از درستی این کار جلسه ای با مدرسان گذاشتیم و از زبان آموزان نظر سنجی کردیم که در نهایت از این تغییر ساعت استقبال به عمل آمد. در ثبت نام حضوری هم با مشکلی روبرو نبودیم و من فکر می کنم که برنامه ریزی و توزیع خوب کلاس ها و تعامل خوب با ارباب رجوع از دلایلی است که روند ثبت نام را در کانون مناسب می کند.
مرکز مشکوه آخرین مرکزی بود که به آن جا رفتیم. گفت و گو با زبان آموزان و والدین آن ها و همچنین مسئولان مراکز، البته به جز یک یا دو مرکز، همگی دال براین موضوع بود که اقداماتی که در این ترم از سوی بخش فناوری اطلاعات کانون زبان ایران و سایر بخش های مربوطه در جهت افزایش سهولت و سرعت ثبت نام اینترنتی زبان آموزان صورت گرفته است، مثمر ثمر واقع شده است.