ارسال توسط
روابط عمومی در تاریخ 22 تیر 1392 10:49
( گروه:
سایر اخبار )
معاونت اداری – مالی کانون زبان ایران از تعداد زیادی زیر مجموعه تشکیل شده است و به تبع آن اقدامات و فعالیت های بسیاری در این بخش صورت می گیرد که برای کارکنان، مدرسان و حتی زبان آموزان کانون زبان تاثیر گذار و مهم است. برای آشنایی با اقداماتی که به تازگی در این معاونت انجام شده و همچنین برای پاسخ به سوالاتی که توسط مدرسان و کارکنان در سایت روابط عمومی کانون زبان مطرح می شود؛ گفت و گویی با رضا لیاقی، معاون اداری – مالی کانون زبان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
به نظر شما در نظر گرفتن تمام وقت بودن یک مدرس برای پرداخت پاداش هایی همچون روز زن، مرد، معلم و ... روش مناسبی است؟
در پاسخ به این سوال باید بگویم که طبق دستورالعمل و بخشنامه های دولتی، پاداش مختص کارمندان دولتی است که حکم کارگزینی و شماره پرسنلی دارند و به صورت تمام وقت فعالیت می نمایند. اما طبق نظر و عنایت ریاست محترم کانون زبان مقرر شد که این پاداش شامل حال مدرسان تمام وقت نیز گردد.
مدرسان بخش غیر انگلیسی معتقدند که تعداد کلاس هایشان به سختی به 5 کلاس می رسد، آیا درنظر گرفتن 10 کلاس برای پرداخت حق الرتبه کامل برای مدرسان این بخش مناسب است؟
در مصاحبة قبلی عرض کردم قرار است به یک کلاس و بالاتر حق رتبه تعلق گیرد، اما حق رتبه کامل شامل 10 کلاس می شود پس مدرس محترمی که 5 کلاس دارد 10/5 حق رتبه را دریافت می نماید.
بیمه تکمیلی در چه مرحله ای قرار دارد؟
با شرکت بیمه ایران مذاکراتی در خصوص مدرسان و افراد تحت تکفّل آن ها انجام گرفته و شرکت بیمه ایران جدول شرح تعهدات و نرخ خدمات به کانون زبان را ارسال نموده که به مراکز استان فرستاده شده است. همکاران امور اداری درصدد تهیه جداول مربوط، به منظور جمع آوری اطلاعات مدرسان متقاضی بیمه تکمیلی هستند و درصورتی که تعداد متقاضیان، به حد نصاب مورد نظر بیمه ایران برسد قرارداد منعقد گردیده و مدرسان از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند می شوند.
آیا برای تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی کانون زبان اقدامی صورت گرفته است؟
تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد 6 ماهه به قرارداد سالیانه با کانون پرورش پس از انجام مراحل لازم از قبیل ارسال مدارک، انجام آزمایشات کامل پزشکی، دریافت سوء پیشینه، عدم اعتیاد و استعلام گزینش تنظیم می گردد و یک نسخه به امور اداری کانون پرورش ارسال می شود تا در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند. البته این امکان برای بعضی از این عزیزان با گذشت مدت زمان طولانی هنوز میسر نشده است که پس از پی گیری های مکرر مقرر گردید در آینده نزدیک این مهم انجام شود.
درباره راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در دفتر مرکزی کانون زبان برایمان توضیح دهید؟
اتوماسیون اداری از تاریخ 25 خردادماه سال جاری در دفتر مرکزی کانون زبان راه اندازی گردید و کلیه بخش ها و دفاتر، مکاتبات داخلی خود را از طریق این اتوماسیون انجام می دهند و مکاتبات با کانون پرورش فکری نیز پس از طی مراحل لازم از طریق ریاست کانون زبان به انجام می رسد. مکاتبات اداری از طریق اتوماسیون مزایایی همچون سرعت در انجام مکاتبات، کاهش حجم بایگانی نامه ها، صرفه جویی در مصرف کاغذ و تونر، صرفه اقتصادی در استهلاک ماشین های اداری و ... را دربردارد. البته هنوز مشکلاتی در این برنامه دیده می شود که طی مذاکراتی که با امور اداری کانون پرورش صورت گرفته، مقرر شد این موارد مرتفع گردد.
این سامانه به اهتمام فناوری اطلاعات کانون پرورش و با همکاری بخش فناوری اطلاعات کانون زبان راه اندازی گردید و در حال حاضر تمامی رایانه های موجود در دفتر مرکزی بدون نیاز به اتصال به اینترنت قادر به استفاده از این سامانه هستند. البته مشکلاتی در سرعت سرور این سامانه در کانون پرورش وجود دارد که همکاران در حال ارتقاء آن هستند.
در بخش فناوری اطلاعات چه اقداماتی در جهت تسهیل بیشتر فرآیند ثبت نام صورت گرفته است؟
از بزرگترین اقداماتی که در جهت تسهیل ثبت نام صورت گرفته می توان به اجرای سامانه جامع و متمرکز کانون زبان اشاره کرد که در آن تمامی زبان آموزان پس از مشاهده نمره قادر به پرداخت آنلاین شهریه و ثبت نام بدون مراجعه به مرکز آموزشی هستند. از دیگر اقدامات می توان به ایجاد سامانه پشتیبان (که موجب تسریع امر ثبت نام زبان آموزان می شود)، توسعه تصحیح اوراق الکترونیکی، اعلام نمرات از طریق پیامک و ... اشاره کرد.
سامانه متمرکز کانون زبان در چه استان هایی راه اندازی شده است؟ چه مدت طول می کشد که همه استان ها تحت این سامانه قرار بگیرند؟
با توجه به زحمات بخش فناوری اطلاعات کانون زبان در خصوص تجهیز مراکز به سامانه ثبت نام تحت وب تا این زمان یازده استان کشور (استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان، قم، سمنان، مازندران، گلستان، گیلان، یزد، ایلام) به این سامانه مجهز شده اند و به امید خدا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اداری مالی تا پایان امسال کلیه مراکز آموزشی کشور به این سامانه مجهز می گردند.
در بخش بیمه و رفاه کارکنان چه اقداماتی انجام گرفته است؟
از مهمترین اقدامات این بخش می توانم به پی گیری امور مربوط به بیمه تکمیلی کارکنان رسمی پیمانی با بیمه ایران، پی گیری امور مربوط به بیمه تکمیلی کارکنان قراردادی با بیمه ایران، پی گیری امور مربوط به بیمه تکمیلی قبلی مدرسان با بیمه سینا و تسویه کامل مدرسان، پی گیری انعقاد قرارداد برای بیمه تکمیلی جدید مدرسان با بیمه ایران، صدور فرم و هماهنگی مربوط به استفاده کارکنان از اقامتگاه های مشهد مقدس و مازندران، و سایر امور مربوط به بیمه کارکنان و مدرسان اشاره کنم.
سپاسگزارم از این که پاسخگوی سوالات ما بودید، امیدوارم همچون گذشته موفق باشید.
من هم از شما ممنون هستم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.