یکشنبه 30 اردیبهشت 1403  | English
30

در بخشی از گردهمایی مدیران استانی صورت گرفت:
تشریح فعالیت‌ها و ارائه‌ی دغدغه‌های سه معاونت کانون زبان ایران

در بخشی از گردهمایی مدیران استانی صورت گرفت:</br>تشریح فعالیت‌ها و ارائه‌ی دغدغه‌های سه معاونت کانون زبان ایران

دکتر محمدرضا سهرابی، معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی کانون زبان ایران در ابتدای سخنانش در گردهمایی مدیران استانی توسعه را مقوله‌ای جدی در کانون زبان ایران عنوان کرد و گفت: موضوع توسعه در کانون زبان ایران همواره مطرح بوده که البته در برخی دوره ها روندی سریع و در برخی دیگر روندی کند را طی کرده است.

وی با بیان این مطلب که توسعه فرآیندی دائمی است و محدود به زمانی خاص نمی‌شود بیان کرد: توسعه باید به شکل چهارفصل صورت بگیرد و استان‌ها باید برای هر فصل متناسب با آن برنامه‌ای مشخص داشته باشند. توسعه باید متوازن، به موقع، منطقی و در تمامی ابعاد کمی و کیفی صورت پذیرد و در مقوله‌هایی همچون جذب مدرس، بازدید از کلاس، نیروی اداری، تجهیزات کافی و مناسب و ساختمان مناسب تعریف شود.

معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی ضمن اشاره به برخی از شهرها که پتانسیل مناسب برای راه اندازی مرکز جدید را دارند، گفت: باید ابتدا به دنبال راه اندازی مرکز جدید در شهرهایی باشیم که از پتانسیل های اولیه برخوردار هستند نه شهرهایی که هیچ یک از معیارهای ما را شامل نمی شوند، اگرچه در مراحل بعدی نیز باید به دنبال مهیا کردن شرایط در این شهرها باشیم.

وی افزود: جذب زبان آموز باید با نگه داشت آن همراه باشد، باید شرایط گذشته و حال را تحلیل نماییم و سپس برای آینده برنامه‌ریزی کنیم،  اقدامات ما باید براساس تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی صورت پذیرد.

سهرابی در خصوص کمبود مدرس در مراکز آموزشی بیان کرد: مدیران مراکز باید بتوانند با توزیع منظم و دقیق مدرسان این موضوع را سازماندهی کنند، البته بخشی از این موضوع نیز متوجه اداره‌ی مرکزی است، ما برای کمک در این خصوص می‌توانیم دفعات جذب مدرس را افزایش دهیم، جذب ویژه و یا فوق‌العاده و یا دوره‌های میان مدت و بلند مدت برگزار نماییم اما پیشنهاد دیگر استفاده از آموزش مجازی است که می‌تواند راه حلی برای کمبود مدرس در برخی از مراکز باشد. البته انشاالله می‌توانیم با توسعه‌ی آموزش‌ها در محیط LMS نیز فراگیرتر به این موضوع بپردازیم.

وی در خصوص جذب ویژه و فوق العاده گفت: این نوع از جذب تنها برای مراکز جدید التاسیس و یا مراکزی که مشکل جدی در زمینه‌ی کمبود مدرس دارند برگزار می گردد.


معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی در خصوص نگهداشت مدرس افزود: با عواملی همچون ایجاد امنیت شغلی، افزایش سطح حق التدریس، ارتقاء سطح امکانات رفاهی، احترام سازمانی، تقویت انگیزه و حس تعلق سازمانی می‌توانیم با کمک اداره‌ی مرکزی و مراکز آموزشی در نگهداشت مدرس تاثیرگذار باشیم.

بررسی مدیریت متمرکز و مدیریت شناور (جزیره ای) در کانون زبان ایران، توجه به ادبیات مدیریتی مناسب، عمل کردن طبق شرح وظایف و حدود اختیارات، تبعیت از تصمیمات اداره‌ی مرکزی، توجه به مقوله‌ی مشتری مداری و عدم تقاضای تغییر در تقویم ترمی از موضوعات دیگری بود که سهرابی بر آن‌ها تاکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش از تغییر در شیوه‌ی ارتقاء از مقطع Inter به High و High به Advanced در ترم بهـــار 95 به صورت آزمایشی در استان های تهران، یزد و مازندران و سپس در ترم تابستان 95 در همه‌ی استان ها به جز گیلان، کرمان، آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: طراحی دوره‌ی توجیهی تغییر مقطع در گروه‌های کودکان از مقطع Move به Jump  و در نوجوانان از مقطع Run به  Raceو Race به Reach  نیز صورت گرفته است.

دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران در بخش دیگری از این گردهمایی به بیان توضیحات در خصوص آمار توصیفی و تحلیلی در خصوص نگهداشت زبان آموزان در کانون زبان ایران و پروژه‌ای که در این خصوص اجرا شده بود پرداخت.

نمودار مقایسه‌ای فراوانی نمونه های جمع آوری شده به تفکیک استان‌ها در گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، نتایج کلی زبان آموزان جهت سنجش میزان رضایتمندی از کانون زبان ایران در طول دوره‌ی تحصیل در هر یک از گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، ترسیم نمودارهای مقایسه‌ای در این خصوص، بررسی نتایج تحلیل عاملی، بررسی نظرات تشریحی زبان آموزان و والدین آن ها و ... از موضوعاتی بود که در بخش نخست سخنرانی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران به آن‌ها پرداخته شد.


وی در ادامه به بیان برخی نکات در خصوص هسته های آموزشی و پژوهشی پرداخت و گفت: لازم است که مدیران استانی فعالیت‌های هسته های آموزشی و پژوهشی را جدی‌تر گرفته و اهمیت بیشتری برای آن قائل باشند. اخبار بسیار خوبی در خصوص بعضی از این هسته‌ها به ما رسیده است، تحلیل آماری که در استان البرز صورت گرفته است و یا برگزاری مسابقه‌ی زبان آموزی و همچنین ارائه‌ی تحلیل آماری برای امتحانات آزمایشی در استان یزد، طرح کتابخوانی و همچنین تولید نشریه‌ی تخصصی کانون زبان در استان هرمزگان و... از جمله اقداماتی است که در راستای شکل گیری هسته های آموزشی – پژوهشی انجام پذیرفته است.

بالغی زاده همچنین در بخش پایانی سخنانش به ارائه‌ی نتایج پژوهش حوزه‌ی در معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی در خصوص توانمندی و ضعف زبان آموزان در مهارت‌های چهارگانه و مولفه‌های زبانی با توجه به عملکرد زبان آموزان در آزمون‌های سطوح مختلف پرداخت.

در بخش دیگری از این گردهمایی رضا لیاقی، معاون اداری – مالی کانون زبان ایران به بیان موضوعات مربوط به این معاونت در سه حوزه ی اداری، مالی و فن آوری اطلاعات پرداخت.

وی در حوزه‌ی اداری به مقوله‌هایی در راستای رعایت ایمنی در مراکز آموزشی اشاره کرد و مواردی همچون پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع، تذکر و دقت در حضور کارکنان در ساعات موظف کاری و عدم کسر کار، نظارت بر عملکرد نیروی خدمات، تهیه‌ی لیست زبان آموزان غایب و تماس و یادآوری زمان ثبت نام را از جمله اقداماتی که در زمینه‌ی مشتری مداری صورت گرفته است نام برد.

ایجاد امکانات رفاهی، عدم استفاده کارکنان و خدمات از تلفن همراه به خصوص حضور در فضای مجازی در ساعات کاری، فعال نمودن کلاس‌های صبح و 4-2 عصر به منظور افزایش بهره وری مراکز، عدم تعطیلی ساعات عصر پنجشنبه، نظارت بر نحوه‌ی پوشش کارکنان، بررسی و اعلام موارد توسعه‌ی مراکز آموزشی در استان علاوه بر مدل توسعه و ... از جمله مواردی بودند که معاون اداری – مالی کانون زبان ایران بر آن ها تاکید کرد.


ارسال مشخصات کامل ساختمان‌های جدید به حوزه‌ی اداری- مالی، اخذ مجوز در مورد ساختمان‌های استیجاری و مشارکتی جدید، بررسی ساختمان قبل از تمدید قرارداد، سعی در حفظ و نگهداشت زبان آموزان فعلی، رعایت اعطای تخفیف طبق دستورالعمل، تغییر نام مدرس از کلاسی به کلاس دیگر بعد از ارسال فایل، کنترل قبوض انرژی، درخواست اعتبارخاص از طریق مکاتبه با ضمیمه پیش فاکتور، بررسی ایمیل جهت مشاهده مجوز انجام فعالیت مالی، رعایت کامل نکات مندرج در شیوه نامه نحوه تنظیم اسناد مالی، حق ارزشیابی مراکز آموزشی و توضیحات لازم از طرف مدیران به مراکز، حذف بستانکاری زبان آموز در صورت ارسال فایل برگشت شهریه، عدم دریافت وجه تعیین سطح برای سطوح  B1، Start و CC1 و ... از دیگر نکاتی بود که معاون اداری – مالی پیرامون آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

در بخش فناوری اطلاعات لیاقی بر دقت در تنظیم کامل فایل فعالیت مدرسان در هر ماه، ارسال به موقع فرم های ارتقاء و اشتغال مجدد مدرسان قبل از ارسال فایل فعالیت و پیگیری وصول آن و همچنین در بخش امور ثبت نام بر انجام پرداخت و ثبت نام به صورت اینترنتی، تعریف زمانبندی‌های ترم بعد قبل از امتحانات فاینال ترم جاری، انجام امور مربوط به ثبت نام اینترنتی، طبق برنامه زمانبندی و تقویم ترمی، حتی الامکان خودداری از دریافت فیش نقدی، ثبت نام حضوری، ثبت وقفه اجباری و لغو کلاس تا 10 روز پس از شروع ترم، تکمیل فرم تعیین سطح مجدد جهت انتقال به سطح بالاتر تاکید کرد.

ارسال تیکت (یادداشت) جهت طرح مشکلات ثبت نام، انجام مکاتبات لازم با معاونت اداری - مالی جهت فرآیند‌هایی که نیاز به اخذ مجوز دارد، خودداری از نصب برنامه‌های غیر کاری و اداری بر روی سیستم‌ها، پرهیز از درخواست حذف ثبت‌نام زبان آموز بعد از جلسه‌ی اول، انتقال درون شهری و ثبت نمره با مستندات تا جلسه دوم، تغییر کدزمانبندی بعد از موعد مقرر نیز از دیگر موارد مورد توجه معاون اداری – مالی قرار داشت.

تعداد امتیازات: (3) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (920)
گروه خبر: سایر اخبار
کد خبر: 1696
  • در بخشی از گردهمایی مدیران استانی صورت گرفت:</br>تشریح فعالیت‌ها و ارائه‌ی دغدغه‌های سه معاونت کانون زبان ایران
  • در بخشی از گردهمایی مدیران استانی صورت گرفت:</br>تشریح فعالیت‌ها و ارائه‌ی دغدغه‌های سه معاونت کانون زبان ایران
  • در بخشی از گردهمایی مدیران استانی صورت گرفت:</br>تشریح فعالیت‌ها و ارائه‌ی دغدغه‌های سه معاونت کانون زبان ایران
  • در بخشی از گردهمایی مدیران استانی صورت گرفت:</br>تشریح فعالیت‌ها و ارائه‌ی دغدغه‌های سه معاونت کانون زبان ایران

RSS comment feed نظرات ارسال شده

1
# همکار ( 09:57 ق.ظ)
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
البته کلیه مباحث مطرح شده به جا و قابل توجه هستند
لیکن مطلب قابل توجه اینه که توی تمامی این همایشها همیشه از معیشت و رفاه مدرسین صحبت میشه ولی کارکنان خیر.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: